۱۴۰۲ خرداد ۲۰, شنبه

یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر: پلانێکی کاریگەری پەیوەندیکردن. ئەگەر مرۆڤ نادادپەروەری ببینێت و بێدەنگ بێت خیانەت لە ویژدانی خۆی دەکات هەروەها دژی مرۆڤایەتی.بی دەنگی خەیانەتە

 


یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر: پلانێکی کاریگەری پەیوەندیکردن. ئەگەر مرۆڤ نادادپەروەری ببینێت و بێدەنگ بێت خیانەت لە ویژدانی خۆی دەکات هەروەها دژی مرۆڤایەتی.بی دەنگی خەیانەتە 


جارێک لە کاتی پێشکەشکردنی وتارێکدا سووکایەتی بە ستیڤ جۆبس کرا. وازی لە قسەکردن هێنا و هانی هەر شتێک دەدا جگە لە بێدەنگی بێتاوان، کە بەو بێدەنگییە هەوڵی دەدا هەندێک کاریگەری هەبێت. ئێمە ستراتیژییەکەی ڕوون دەکەینەوە،

یاسای بێدەنگی نائاسایی ئامرازێکە لەسەر بنەمای زیرەکی سۆزداری. لەلایەن کەسانی وەک جێف بیزۆس دروستکەری کۆمپانیای ئەمازۆن و تیم کوک بەڕێوەبەری جێبەجێکاری کۆمپانیای ئەپڵ بەکاردەهێنرێت. بەڵام ئەو کەسایەتییەی کە بە وردی باسی کردووە، ڕاوێژکار جەستن باریسۆ بووە. لە ڕاستیدا کتێبێکی لەسەر ئەو بابەتە نووسیوە کە پێشوازییەکی زۆری لێکرا: Applied EQ، ڕێبەرێک بۆ زیرەکی سۆزداری لە جیهانی ڕاستەقینەدا.

لە ڕاستیدا ئەوانەی یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر بەکاردەهێنن، هەرگیز لە مشتومڕکردن لەسەر شایستەییەکانی بێزار نابن. ئەوان دەڵێن کە ئەوە تەنیا چەکێکی کاریگەر نییە بۆ بەدەستهێنانی کۆنترۆڵی بینەرێک یان گروپێکی کار، بەڵکو ڕێگە بە تاکەکان دەدات زۆر زیاتر متمانەیان بە پەیوەندییەکانیان هەبێت.

وەک لە ناوەکەوە دەردەکەوێت، یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر بریتییە لە بێدەنگی زیاتر لە ئاسایی لە ژێر بارودۆخێکی دیاریکراودا. بەرگریکارەکانی بانگەشەی ئەوە دەکەن کە سەرنجی کەسانی دیکە ڕادەکێشێت و یارمەتیمان دەدات باشتر بیرۆکەکان دەرببڕین بۆ ئەوەی بتوانین ڕوونتر و تایبەتتر بین.

وە کاتێک یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر بۆ ماوەیەکی زۆر پراکتیزە دەکەیت، واز لە هەستکردن بە شەرمەزاری دێنیت”.

بی دەنگی خەیانەتە 



-جەستن باریسۆ-


یاسای بێدەنگی نائاسایی

وەک پێشتر ئاماژەمان پێدا، یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر بریتییە لە بێدەنگی زیاتر لەوەی کە ئەوانی دیکە چاوەڕێی دەکەن. بەڵام بۆ ماوەی چەند؟ لە گفتوگۆیەک یان دیزەرتەیشنێکدا، بەزۆری هیچ وەستانێک نییە کە زیاتر لە چوار یان پێنج چرکە بخایەنێت. بەڵام لەم حاڵەتەدا وەستانەکان دە یان ٢٠ چرکە دەخایەنن، یان تەنانەت زیاتریش.


بۆچی بێدەنگییە نائاساییەکان ناڕەحەتن؟ ئەمەش لەبەر ئەوەیە کە مێشکمان گونجاوە بۆ ئەوەی لە چوارچێوەی گفتوگۆیەکدا کارلێکێکی نزیکەی ئۆتۆماتیکی هەبێت. لە کاتێکدا قسەکەرێک قسە دەکات، مێشکی ئەوی دیکە لە ئێستاوە وەڵامێک ئامادە دەکات. جگە لەوەش ئاساییە ئێمە ڕێگە بە یەکتر بدەین تا مەسەلەکە قسە بکەن.

بەڵام لە بێدەنگییە نائاساییەکاندا، پێشکەشکار لە خاڵێکی دیاریکراودا قسەکانی دەواسێت، خاڵێک کە بەزۆری وەک خاڵێکی کۆتایی سەیر ناکرێت. لە ڕاستیدا کەسەکە لە ڕاستیدا ئاماژەیە بۆ ئەوەی کە بەردەوام دەبێت لە قسەکردن. هەروەها دەکرێت بێدەنگی نائاسایی کاتێک ڕووبدات کە یەکێک لە قسەکەرەکان قسەکانی تەواو بکات و قسەکە بداتە ئەوی دیکە.


بێدەنگی نائاسایی دەبێتە هۆی دواکەوتنی قسەکانی بەرامبەر. لە ئەنجامدا هەست بە ناڕەحەتی دەکات و ڕەنگە تەنانەت نائەمنیشی هەبێت. تەنانەت ڕەنگە کەسی یەکەم بپرسێت ئایا شتێکی هەڵەی وتووە یان بۆچی کەسی بەرامبەر دەبێت ئەوەندە بیر بکاتەوە پێش ئەوەی وەڵام بداتەوە. جگە لەوەش چاوەڕوانی کەسی یەکەم لەوەی کە کەسی دووەم بڕیارە چی بڵێت زیاد دەکات. یەکەم سوودی سەرەکی ئەم یاسایە لەوێدایە. دوای ئەوەی ئەوەم وت، گرنگترین شت نییە.

یاسای بێدەنگی نائاسایی سەرچاوەیەکە کە وتاردەران بۆ ڕاکێشانی سەرنجی بینەر بەکاریدەهێنن.

ئامرازێکە لەسەر بنەمای زیرەکی سۆزداری

جگە لەو بەرژەوەندییەی کە دەتوانرێت لە قسەکەردا وروژێنرێت، یاسای بێدەنگی نائاسایی بەنرخە، چونکە دەرفەتی ئەوەی بۆ دەڕەخسێنێت کە بیرۆکەکانی باشتر ڕێکبخات لەبری ئەوەی وەڵامی یەکەم شت بداتەوە کە دێتە مێشکیدا. لە ڕاستیدا دەتوانیت بڵێیت دژە ژەهرێکە بۆ ئیمپاسیڤیەت لە پەیوەندیکردندا.

جگە لەوەش قسەکەر دەتوانێت بە وەستانێکی درێژ قسەکانی باشتر بکات. کەسەکە لەبری ئەوەی شتێک بڵێت، لە ڕووی دەروونییەوە زانیارییەکان پرۆسێس دەکات و دواتر دەتوانێت فۆرمێکی ڕوونتر و ڕاستەوخۆتر لە پەیوەندیکردن پێشکەش بکات. ئەمەش ڕێڕەوی لاوەکی دوور دەکەوێتەوە. لە بارودۆخی کارکردندا ئەمەش کات پاشەکەوت دەکات.


بەکارهێنەرانی بەردەوامی یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر دەڵێن هەشت سوودی تایبەت پێشکەش دەکات:

متمانە بەخۆبوون بەرەوپێش دەبات.

یارمەتی هاوسەنگکردنی هەستەکان دەدات.

یارمەتیدەرمانە بۆ ئەوەی بڵێین ئەوەی بەڕاستی دەمانەوێت بیڵێین.

با کەمێک زیاتر بچینە ناو بیرکردنەوە و قسەکانمانەوە.

یارمەتیمان دەدات وەڵامی بەنرختر پێشکەش بکەین.

یەکدەنگی پەیوەندیکردن لەگەڵ بەها و بنەماکانمان بەرەوپێش دەبات.

بیرکردنەوەکانمان وەرزش دەکات و بەم شێوەیە پەنا بۆ وەڵامە ئۆتۆماتیکیەکان نابەین.

کاتێک قسەکەر بێدەنگ دەبێت، ئامادەبووان یان قسەکەر بەردەوام دەبێت لە بێدەنگی و هەردوو لایەن دەرفەتی بیرکردنەوەیان بۆ ڕەخساوە.

وەک ئامرازێکی پەیوەندیکردن، یاسای بێدەنگی نائاسایی پەنجەرەیەک دەکاتەوە کە دەرفەتمان پێدەدات بیر لەوە بکەینەوە کە دەمانەوێت چی دەریببڕین.

پراکتیزەکردنی یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر

بازرگانانی گەورە، وەک ئەوانەی پێشتر باسمان کرد، ڕۆژانە ئەم یاسایە جێبەجێ دەکەن. بۆ نموونە دەوترێت تیم کوک لە سەرەتای ڕۆژدا کارگێڕانی خۆی کۆدەکاتەوە، بەڵام نیو کاتژمێری یەکەم بە ئیمەیڵەکانیدا بە بێدەنگییەکی تەواوەوە بەسەر دەبات. ئەمە ئاماژەیەکی لووتبەرزی نییە، بەڵکو بانگهێشتکردنە بۆ بێدەنگی. ئەمەش بەو مانایەیە کە هەموو کەسێک شتێکی مانادار هەیە بۆ وتن کاتێک کۆبوونەوەکە دەست پێدەکات.


بێگومان ناتوانین هەموومان وەک تیم کوک یان یەکێک لەو کەسانە بین کە لە بنەڕەتدا بتوانن هەرچییەکیان بوێت بیکەن و هێشتا کاریگەرییەکی باش دروست بکەن. لە ڕاستیدا لە بارودۆخی ئاساییتر و ئاساییتردا، دەتوانرێت وەستانی وەها درێژخایەن وەک نیشانەی ڕەتکردنەوە، سەرپێچیکردن، یان هەوڵدان بۆ ئەوەی گرنگ دەربکەوێت، سەیر بکرێت.

بەڵام ئەوانەی شارەزابوون لەم هونەرە بە باشی بانگەشەی ئەوە دەکەن کە بە تێپەڕبوونی کات خەڵکی دەوروبەریان لە ئاماژەکە تێدەگەن و بەهای دەدەن، تەنانەت ئەگەر سەرەتا بتوانێت شۆکێکی دیاریکراو دروست بکات. بەڵام لە هەندێک حاڵەتدا هەمیشە پێویستی بە وەڵامدانەوەی خێرا هەیە، بەتایبەتی کاتێک بابەتەکە زۆر گرنگ نییە. لە کۆتاییدا کلیلەکە لەوەدایە کە چۆن و کەی یاسای بێدەنگی شەرمەزارکەر بەکاربهێنرێت.

The Rule of Embarrassing Silence: An Effective Communication Plan. if one sees the injustice and keeps silent betrays one's conscience also against humanity.

Steve Jobs was once insulted while giving a lecture. He stopped talking and encouraged a anything but innocent silence, with which he sought to have some effect. We will explain his strategy,

The rule of embarrassing silence is a tool based on emotional intelligence. It is used by people like Jeff Bezos, creator of Amazon, and Tim Cook, CEO of Apple. But the figure who described it in detail was consultant Justin Bariso. In fact, he has written a book on the subject that has been extremely well received: Applied EQ, A Guide to Emotional Intelligence in the Real World.

In fact, those who use the rule of embarrassing silence never tire of debating its merits. They argue that it is not only an effective weapon for gaining control over an audience or a work group, but that it also allows individuals to be much more confident in their communication.

As the name suggests, the rule of embarrassing silence involves staying silent longer than usual under specific circumstances. Its defenders claim that it captures the attention of others and helps us express ideas better so that it is possible to be clearer and more specific.

And when you practice the rule of embarrassing silence long enough, you will stop feeling embarrassed.”


-Justin Bariso-


The rule of awkward silence

As we mentioned earlier, the rule of embarrassing silence is about staying quiet longer than others expect. But for how long? In a conversation or a dissertation, there are usually no pauses lasting longer than four or five seconds. But in this case, the pauses last ten or 20 seconds, or even more.


Why are awkward silences uncomfortable? This is because our brains are adapted to have an almost automatic interaction within the context of a conversation. While one interlocutor is talking, the other's brain is already preparing an answer. In addition, it is normal for us to let each other talk to the point.

However, in awkward silences, the presenter stops speaking at a certain point, one that is not usually seen as an end point. In fact, the person is actually indicating that he will continue to speak. Awkward silence can also occur when one of the interlocutors finishes speaking and gives the floor to the other.


The awkward silence causes a delay in the other person's speech. Consequently, he feels uncomfortable and perhaps even insecure. The first person may even ask if he or she said something wrong or why the other person has to think so long before answering. In addition, the first person's expectation of what the second person is going to say increases. Therein lies the first major advantage of this rule. Having said that, it is not the most important.

The rule of awkward silence is a resource used by speakers to capture the audience's attention.

A tool based on emotional intelligence

In addition to the interest that can be aroused in the interlocutor, the rule of awkward silence is valuable because it offers him the opportunity to organize his ideas better instead of answering the first thing that comes to mind. In fact, you could say it is an antidote to impulsiveness in communication.

In addition, the speaker can improve his speech by taking a long pause. Instead of saying something, the person processes the information mentally and can then offer a clearer and more direct form of communication. This avoids side tracks. In working conditions, this also saves time.


Regular users of the rule of embarrassing silence say it offers eight specific benefits:

Promotes self-confidence.

Helps balance emotions.

Helps us say what we really want to say.

Let's delve a little more into our thoughts and words.

Helps us offer more valuable answers.

Promotes the consistency of communication with our values and principles.

Exercises our thoughts and thus we do not resort to automatic responses.

When the speaker falls silent, the audience or interlocutor continues to remain silent and both parties have the opportunity to reflect.

As a communication tool, the rule of awkward silence opens a window that gives us the opportunity to think about what we want to express.

Practicing the rule of embarrassing silence

Great businessmen, like those we mentioned earlier, apply this rule daily. For example, it is said that Tim Cook gathers his executives at the beginning of the day, but spends the first half hour going through his emails in complete silence. This is not an arrogant gesture, but an invitation to silence. This means that everyone has something meaningful to say when the meeting begins.


Of course, we can't all be like Tim Cook or one of those people who can basically do whatever they want and still make a good impression. In fact, in more mundane and ordinary circumstances, taking such long pauses can be seen as a sign of rejection, of being defiant, or of trying to seem important.

But those who have mastered this art well claim that in time those around them will understand the gesture and value it, even if it may generate a certain shock at first. In some cases, however, quick responses are always required, especially when the topic is not too important. Ultimately, the key lies in knowing how and when to use the rule of embarrassing silence.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر