۱۴۰۲ تیر ۲۰, سه‌شنبه

ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی چییە؟ ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی.

 


 

ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی چییە؟ ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی.

ئایەتوڵڵا فیزیکی وەک لەسێدارەدان ئەشکەنجەی جەستەیی بەکاردەهێنێت، بەڵام فاشیستەکان شێوازی دەروونی بەکاردەهێنن بەبێ ئەوەی زانیاریان لەسەر ئەم بابەتە هەبێت، کاتێک ئاماژەیان بۆ کەسانی دیکە دەکرێت. فاشیستەکان دەتوانن ئاماژە بە هەر کەسێک بکەن، چونکە ئەوە میتۆدی فاشیستەکانە. لە خوارەوە باسی شێوازەکانیان بخوێنەرەوە.


ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی چییە؟ ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی

  ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی چییە؟ ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی

ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی بریتین لە شێواز و پرۆسەی کرداری چالاک و زۆرتر نەبینراو کە سوود بە تاک و گروپەکان لە کۆمەڵگەی زۆرینە دەگەیەنن و لە هەمان کاتدا بەربەست لە بەردەم بەشداریکردنی گروپە کەمینەکان و کۆچبەرەکان لە ژیانی کۆمەڵایەتیدا پێکدەهێنن. بۆ نموونە یەکێک لە ڕێگاکانی ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی بڵاوکردنەوەی دەنگۆیە بە شێوەی نهێنی بۆ دابەزاندن و سووکایەتیکردنی کەسەکە بۆ کەمکردنەوەی متمانە لە کۆمەڵگادا. یەکێک یان گروپێک کە توانیویانە ببنە فەرمانبەری دەسەڵاتێک دەتوانن لە ئیعتباری دەسەڵاتەکە کەڵک وەربگرن بۆ بڵاوکردنەوەی دەنگۆ دژی کەسێک بە مەبەستی کەمکردنەوەی متمانەی ئەو کەسە. بۆ نموونە ساڵی ٢٠١٧ و ٢٠١٨ هەروەها ڕووداوی ٢٠١٩ لە ئێستاوە لەم بلۆگەدایە..بۆ نموونە لەبەردەمت کەسێکی تر و لە پشتتەوە بە تەواوی دژی تۆیە و ڕۆڵی ئەخلاقی دووانە دەگێڕێت.وەک نووسیومانە ٣ هەنگاو هەیە لە ڕەگەزپەرستیدا هەنگاوی یەکەم ئەوەیە نەک ئەوەندە مەترسیدارە , قۆناغی دووەم خەریکە دەبێتە توندوتیژی، بەڵام قۆناغی ٣ کۆتا قۆناغە کە پێی دەوترێت دوا قۆناغی شێتی وەک شێتی هیستریکی ئەو قۆناغەی کە کەسەکە دەتوانێت هەموو شتێک بکات بۆ هێنانی بیرۆکەکانی. ئێمە جۆرە جیاوازەکانی ڕەگەزپەرستیمان هەیە ڕەگەزپەرستی ئایینی، ڕەگەزپەرستی ڕەنگاوڕەنگ و ڕەگەزپەرستی نەتەوەیی، ڕەگەزپەرستی ئیسلامی هەمووان دەزانن فاشیستە ئیسلامییەکان چۆن مامەڵەیان لەگەڵ ئێزیدییەکان کردووە لە عێراق،، یەکێکی ترمان هەیە بە ناوی ڕەگەزپەرستی کۆچبەر، پیاوانی کۆچبەر دەتوانن ڕەگەزپەرست بن بەرامبەر یەکتر، بەڵام بەشێکی هەیە لە سوید دەژی، بەڵام سویدییەکانیان بەدڵ نییە ئەوان ڕەگەزپەرستی داگیرکەرن. ئەمڕۆ زۆرێک لەو کەسانەی کە پاشخانێکی ڕەگەزپەرستانەیان هەیە و توانیویانە کار لەسەر دەسەڵات بکەن، بە سوکایەتیکردن بە بیانییەکان و بەکارهێنانی قسەی سووکایەتیکردن و ڕۆڵی یاریزانێکی یاری پزیشکی ساختە، یاسا بەکاردەهێنن. جۆرێکە لە تاکتیکی ڕەگەزپەرستی بۆ سووکایەتیکردن و زەلیلکردنی کەسانێک کە خەڵکی هەمان ناوچەی ئەو کەسە نین کە لەدایک بووە و گەورە بووە، یان هەمان ڕەنگی سەریان نییە کە هاتۆتە وڵاتەکەیان.

رەگەزپەرست قوناخ بە قوناخ تی پەر دەبیت  ئیستا ئەم رەگەزپەرستە خەریکی خراپ کردنی کوردەکانی شاری کەرکوکە

ئەم تورکمانە ڕەگەزپەرستە لە کەرکوک دژی کورد قسە دەکات.

رەگەزپەرست بوو گەیشتن بە ئامانجەکانی دەست بە تومەتی درۆ دەژ بە بەرانبەرکی دەکات .

ئاراستەکە لە تورکیایەوە دەیت کە سەرچاوەی رەگەزپەرستی دەژ بە کوردەکان تورکیاییە.

ڕەگەزپەرستان هەنگاو بە هەنگاو دوا هەنگاویان هەیە بۆ ڕەگەزپەرستان شێتییە و دەتوانن بۆ تاوان ئەنجام بدەن 

 رەگەزپەرسستی چوون پرە دەسینیت؟  زوربەی بیرۆکە رەگەزپەرستەکان لە ریگای پەروردەوە دەست پی دەکات بەتایبەتی لە لایەن بنەمالەکانیانەوە فیر دەکرین.
لە وەلاتی ئالمان  خێزانێکی تورک لە نزیک ماڵەکەمان بوون مندالێکی ٣ سالانی هەبوو هەررۆژ گورانی بو کورەکی دەگوت بە مندالەکی   دەگوت ئەرمنی و کورد و یونانی دۆژمنی میلەتی تورکن و تورک مروڤی خوداییە ئەوانی دیکە مروڤی خودا نین چونکە تورکی نازانن. 

چۆن سیستەمەکە بۆ قەرزەکانیان بەکاردەهێنن

چۆن سیستەمەکە بۆ قەرزەکانیان بەکاردەهێنن

رەگەزپرستی سیستەماتیکی

ڕەگەزپەرستی ڕەگداکوتاوە کە ڕۆژێک پیاوێکی ئێرانی هێرشی کردە سەر ژنێک کە باکگراوندێکی عەرەبی هەیە و لە شەمەندەفەرەکەدا حیجابی لەبەردایە، بۆیە ئێمە ئەم ڕەفتارە بە ڕەگەزپەرستی ڕەگداکوتاو ناودەبەین، ئیسلامییەکانیش هەن کە سەر بە ڕژێمی ئێرانن هەمان کار لەگەڵ سیاسی ئێران دەکەن چالاکوانان.

 

بەڵام ئێمە ڕەگەزپەرستی پێکهاتەییمان هەیە ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی چی دەکات؟ هەوڵ دەدەن خەڵک پەروەردە بکەن بۆ کەمکردنەوەی متمانەی ئەوانی تر، بۆ نموونە ئەو کەسانە فێر دەکەن کە متمانەیان بە خۆیان کەمترە بەجۆرێک کە کاتێک کەسانی تر باسی شتێک دەکەن یان باسی شتێک دەکەن وەک زەلیلکردن و سووکایەتی پێکردن و چەوسێنەر پێبکەنن

 

ڕەگەزپەرستی دامەزراوەیی کاتێک سەرهەڵدەدات کە یاسا و نۆرم و شێوازە پەسەندکراوەکانی کردار (پراکتیک)ی دامەزراوە کۆمەڵایەتییەکان، وەک بۆ نموونە. قوتابخانە و زانکۆکان، بە واتای سنووردارکردنە - و هەروەها بەربەستێکە - بۆ هەندێک کەمینە نەتەوەیی و گروپە کۆچبەرەکان بۆ بەدەستهێنانی دەرفەتی یەکسان لەگەڵ باقی کۆمەڵگا. ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی کاتێک ڕوودەدات کە پێکهاتە کۆمەڵایەتییەکان، بۆ نموونە. سیستەمی یاسایی، سیستەمی پەروەردە و هتد، و سیستەمی سیاسی کەمینە نەتەوەییەکان و/یان گروپە کۆچبەرەکان بە هەمان مەرجەکانی هاووڵاتیانی دیکە لە بەشداریکردن لە ژیانی کۆمەڵایەتیدا بەدەر دەکەن. هەرچەندە پێناسەی گشتی بۆ ڕەگەزپەرستی تیۆری پلەبەندییە، کە بەپێی ئەو تیۆرییە "ڕەگەزێک" لە "ڕەگەزەکانی دیکە" باڵاترە، بەڵام چەمکی ڕەگەزپەرستی ئاستی جیاوازی هەیە. پرۆفیسۆری فەلسەفە ئیتیان بالیبار (1991) دەڵێت تەنها یەک جۆر لە ڕەگەزپەرستی نییە، بەڵکو چەندین جۆری ڕەگەزپەرستی هەیە. زاراوەی جیاواز بۆ گرتنی ئاست و دەرکەوتە جیاوازەکانی ڕەگەزپەرستی بەکاردەهێنرێت، وەک: 'ڕەگەزپەرستی ڕۆژانە'، 'ڕەگەزپەرستی کولتووری'، 'ڕەگەزپەرستی دامەزراوەیی' و ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی'.

 

پێناسەیەکی پوختە بۆ ڕەگەزپەرستی و ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی لە فەرهەنگی کۆمەڵناسی پێنگوین (١٩٩٤)دا خراوەتەڕوو. ڕەگەزپەرستی بەسەر دوو بەشدا دابەش دەکات: (١) ڕەگەزپەرستی بینراو و تاک کە پێکدێت لە کردەی تاکەکەسی بەرامبەر بە گروپ و تاکەکانی ژێردەستە و (٢) ڕەگەزپەرستی شاراوە و دامەزراوەیی کە لە ڕێگەی پەیوەندیی پێکهاتەیی نێوان گروپە باڵا و ژێردەستەکان لە کۆمەڵگایەکدا پراکتیزە دەکرێت. لە کاتێکدا ڕەگەزپەرستی تاکەکەسی پێکدێت لە کردەی تاکەکەسی بە مەبەستی دیاریکراو، ڕەگەزپەرستی دامەزراوەیی، لە ئاستێکی نائاگاتردا، دەرئەنجامی – بەڵام پرۆسەیەکی ڕۆژانەی – سیستەمێکی پەیوەندی نایەکسانە لە نێوان گروپە نەتەوەییە جیاوازەکاندا. بەڵام پێویستە ئەوەش زیاد بکات کە ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی هەمیشە نائاگا نییە؛ دەتوانرێت هەم بە مەبەست و هەم بە مەبەست بەکاربهێنرێت. هەروەها پێویستە ئاماژە بەوە بکرێت کە دەستەواژەی ڕەگەزپەرستی تاکەکەسی، وەک توێژەر فیلۆمێنا ئیسێد (2002) دەڵێت، دژایەتی خۆی دەکات، چونکە ڕەگەزپەرستی دەربڕین و چالاککردنی دەسەڵاتی گروپە.

 

سنووری نێوان ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی و دامەزراوەیی تا ڕادەیەک شلە و هەر بۆیە لە مشتومڕی ئەکادیمیدا، هەردوو چەمکەکە بەزۆری بۆ گرتنی هەموو ئەو هۆکارانە هەڵدەبژێردرێن کە بەربەست و سنووردارکردن بۆ بەشداریکردنی چالاک و یەکسانی گروپە کەمینەکان و کۆچبەرەکان لە ژیانی کۆمەڵایەتیدا پێکدەهێنن. ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی لە کایە جیاوازەکانی کۆمەڵگای ئەمڕۆدا بوونی هەیە. نموونەیەک لە میدیاکانی سوید باسی ئەو تاوانانە دەکەن کە لە لایەن کەسانێکەوە کە پاشخانی غەیرە ڕۆژئاوایییان هەیە ئەنجامی دەدەن. تاوان بەگشتی و تاوانی سێکسی و توندوتیژی بە مەرجی پاشخانی کولتووری ئەم تاوانبارانە گریمانە دەکرێت. ئەم ڕێبازە لە نێوان شتەکانی تردا لە میدیای گشتی (Ylva Brune, 1998)، لە پۆلیس (Peter Nobel, 1988)، خزمەتگوزارییە کۆمەڵایەتییەکان و دەسەڵاتی دادوەری (مەسعوود کەمالی، 1997) دامەزراوەیی دەکرێت و بەهۆی هۆکارە پێکهاتەییەکان لە بواری سیاسیدا بەهێزتر دەبێت سیستەم و یاساکان و سیستەمی پەروەردە. ڕەگ و ڕیشەی ئەمەش دەتوانرێت بدۆزرێتەوە i.a. لە بەدامەزراوەییکردنی "ڕۆژهەڵات" وەک "ئەوانی دیکە". بۆ نمونە مرۆڤی ڕۆژهەڵاتی ناوەڕاست وەک ناعەقڵانی و پیاوسالار و مەیل بۆ توندوتیژی وێنا دەکرێن و سەیر دەکرێن. بە واتایەکی تر، بەهاکانیان وا گریمان دەکرێت کە تەواو پێچەوانەی بەهاکانی "ئێمە" بن.

توێژینەوەکە دەریخستووە کە تەنانەت لەناو جیهانی زانکۆشدا، ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی خۆی هەست پێدەکات، چ لە ڕێگەی سیستەمی وەرگرتن و چ لە توێژینەوە و دامەزراندنی پۆستەکانی زانکۆدا. هەندێک گروپ بە توندی نوێنەرایەتی کەمیان هەیە لە زانکۆ و پەیمانگاکانی سوید، چ لە نێو خوێندکاران و چ لە نێو فەرمانبەران. هەروەها ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی دەتوانێت کاریگەری لەسەر تێگەیشتن و پێکهاتەی بیرکردنەوەی تاکەکان هەبێت. زۆرینە بە شێوەیەکی نائاگادارانە پەروەردە دەکرێن کە خۆیان وەک "خەڵکی باشتر" ببینن. ئەمەش ڕوودەدات i.a. لە ڕێگەی میدیای گشتی و سیستەمی پەروەردەوە و هەروەها کاریگەری لەسەر وێنەی کەمینەکان لەسەر خۆیان و زۆرینە دەبێت. ئەو کەمتەرخەمییە دامەزراوەییەی کە لە ڕووی پێکهاتەییەوە بەسەر کەمینەکاندا دەسەپێندرێت و لە نێوان شتەکانی دیکەدا خۆی لە لە بێکاری و جیاکاری زیاتردا، دەبێتە هۆی ئەوەی گروپە کەمینەکان ڕاهاتن کە بەهایان کەمتر بێت لە زۆرینە.

 

کۆمەڵناس مایکل ئۆمی و هاوارد ویسنانت (١٩٨٦) پێیان وایە کە پۆلە ڕەگەزپەرستەکان و خودی مانای ڕەگەز لە ڕێگەی پەیوەندییە کۆمەڵایەتییە تایبەتەکان و کۆنتێکستە مێژووییەکانەوە دەربڕینی کۆنکرێتی وەردەگرن. بۆ نموونە، پێویستی دروستکردنی نەتەوە و شوناسێکی نەتەوەیی دەتوانێت زەمینەیەکی مێژوویی لەو شێوەیە پێکبهێنێت کە ڕەگەزپەرستی دروست دەکات. لە ڕێگەی وەدەرنانی و پێناسەکردنی هەڵە بۆ گروپە ئیتنیکی یان ئایینییەکانی دیکە، دواجار ڕەگەزپەرستی دەبێتە بەشێک لە دامەزراوە کۆمەڵایەتییەکان و پەیکەری کۆمەڵگا. بەم شێوەیە ڕەگەزپەرستی کاریگەری لەسەر لایەنە جیاوازەکانی ژیانی کۆمەڵایەتی هەیە، بۆ نموونە. دامەزراندن، پەروەردە، بەڕێوەبردنی دادپەروەری لە دۆسیە مەدەنی و تاوانکارییەکان، هاوسەرگیری و جۆرەکانی تری پێکەوەژیانی. لە کۆمەڵگایەکدا کە ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی تێدایە، ڕێسا دیموکراسیەکانی یارییەکە وەک... حوکمڕانی زۆرینە دژی کەمینەکان کاردەکات و باڵادەستی زۆرینە دەپارێزێت. بۆیە پێویستە ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی/دامەزراوەیی کە دیاردەیەکی درێژخایەنە، لە ڕێگەی هەوڵەکانی ناوەوە و دەرەوەی دامەزراوە دامەزراوەکانەوە سەرنجی بدرێت، مشتومڕی لەسەر بکرێت و شەڕی لەگەڵدا بکرێت.

  بەداخەوە دوێنێ نامەیەکم خوێندەوە کە نووسیویانە ئەو کەسە متمانەی بە دەسەڵات نییە.

 

بەداخەوە دوێنێ نامەیەکم خوێندەوە کە نووسیویانە ئەو کەسە متمانەی بە دەسەڵات نییە. بەم زووانە دەتوانن لێرەوە گوێبگرن هەمووان کۆدەبنەوە لە ساڵی ٢٠١٦ تا ٢٠٢٢ هەموو شتێک تۆمار کراوە و دەتوانرێت لە ڕێگەی کەناڵێکی تیڤی نێودەوڵەتییەوە پەخش بکرێت ئێمە میوانین لێرە بە هیچ شێوەیەک هیچ بێمتمانەییەکمان بە دەسەڵات نییە، ئەوەی باسی دەکەین ئالوودەبووانی یاسا و ئەوانەی ئیستغلال دەکەن یاسا و ڕێساکانی قەرزەکانیان. دەمەوێت ڕوونی بکەمەوە کە ڕاست نییە و درۆیەکی گەورەیە و نادروستە. لێرەدا دەمەوێت بۆ ئامادەبووان ڕوونی بکەمەوە کە چییان نووسیوە، پێی دەوترێت ئیستغلالکردنی دەسەڵات بۆ قەرزەکانیان چونکە ئەوەی ئەوان دەیکەن و تاوانەکە دەخەنە سەر دەسەڵات، ئەوە ڕاست نییە، درۆیە، زانیاری هەیە لەسەر کۆبوونەوەیەک لە نێوان میرزا و مادلین و ئیمیلی و گوستاڤ لە کۆتایی ساڵی ٢٠١٨. بە وتەی کەسێک کە خۆی لەوێ بووە و ئاشکرا بووە، نەیویستووە ناوی ئەو کەسە بهێنێت. میرزا، ئەوە باشە، بەڵام ئەو هەموو شتێک تۆمار دەکات کە قسەمان لەگەڵ دەکات، کێشەیەکی گەورەیە بۆ ئێمە کە بتوانین شتێک لە دژی باوک بکەین، هانێل، بەڵێ، ئەستەمە بتوانین باوکەکە تاوانبار بکەین، ئەوەی دەیکات و تۆمارکردن دەتوانێت کێشەیەک بێت بۆ ئێمە گوستاڤ، ئەوا دەتوانین وەک بێمتمانەکردن بە دەسەڵاتداران جێگیری بکەین، دەتوانین بیکەین، میرزا بەڵێ دەتوانین، مادلین، بەڵێ جارێک لە دژی ئەو کارەم کرد کاردانەوەی نەبوو من گومانم هەبوو کە ئەو تۆمار دەکات ئەوەی باسیمان دەکرد هەر بۆیە کۆتاییم بە کۆبوونەوەکە هێنا لەگەڵ باوکەکە و کۆبوونەوەیەکم لەگەڵ باوکەکەدا هەبوو. بۆ زانیاری زیاتر کام کەناڵی تەلەفزیۆنی دەتوانێت پەیوەندیمان پێوە بکات بۆ ئەوەی بیسەلمێنین کە چۆن قسەی هێرشبەرانە و سووکایەتی پێکەر دەکەن بەرامبەر بە کەسانی خاوەن پاشخانی بیانی، دەمەوێت دووبارە ڕوونی بکەمەوە بە ڕەهایی بێمتمانە بەو دەسەڵاتە مەکەن کە ڕەگەزپەرستەکان هەڵە دەکەن و هەوڵ بدەن تاوانەکە بخەنە سەر ئەو کارەی کە دەیکەن دەسەڵات، شتێک نووسیویانە کە کاتێک قسەیان لەگەڵ باوکەکەدا کردووە گومانلێکراو بووە، بەڵام ڕوونیان نەکردووەتەوە بە چ شێوەیەک دەڵێن بۆیە خۆیان زیاتر لەوانی تر گوماناویترن چونکە بڕیارماندا ناوی وێنەی ئەو کەسانە بڵاوبکەینەوە کە پەیوەندییان هەیە بۆ ئێرانی ڕژیم و کارکردن لە ڕێگەی خزمەتگوزاری کۆمەڵایەتییەوە .هەرگیز نەمگوتووە کە باوەڕم بە دەسەڵات نییە .ئەم شتانەی کە ڕەخنەم لێ گرتووە جۆرێکە لە مامەڵەی خراپ ڕەفتاری بێئەدەبی لەلایەن هەندێک لە کارمەندانی بەشی کۆمەڵایەتییەوە نەک هەموو دەسەڵات. هەرکەسێک بیەوێت دەتوانێت گوێبگرێت و ببینێت هەموو کۆبوونەوەکان تۆمارکراون و هەندێکیان تەنها دەیانەوێت لە هەستی ناوەوەیان ڕزگاریان بێت و بە هێرشی زارەکی سووکایەتییان پێدەکرێت و توڕەبکرێن. ئەوان شتەکان دروست دەکەن و درۆ دەکەن، ئەو دەڵێت بێمتمانەیی بە دەسەڵاتداران، ئەوە تەواو نەخۆشە و بە هیچ شێوەیەک ڕاست نییە. بەڵێ ئەوەی ڕەگەزپەرستەکان گرنگی پێدەدەن، کاتێک سووکایەتی پێدەکەن یان توڕەیی دەکەن، هەوڵدەدەن کەسێک زەلیل بکەن و شتی نەخۆش لەگەڵ کەسێک بکەن، شتی نەخۆش بدۆزنەوە و شتێکی تر بۆ دەسەڵات بنووسن کە ئەو کەسە بێمتمانەیی بە دەسەڵاتدا هەیە. درۆیەکی تەواو و پێویستە شەرم بکەن لەوەی کە دەیکەن، بۆیە هەموو شتێک تۆمار کراوە، هەندێک ڤیدیۆ، هەندێک دەنگ تۆمار کراوە، هەموو شتێک لەوێیە.

سامان سامویئل

2

AAMC چوارچێوەیەک بۆ چارەسەرکردن و نەهێشتنی ڕەگەزپەرستی بڵاودەکاتەوە

ڕەگەزپەرستی کاریگەری لەسەر هەموو لایەنەکانی پزیشکی ئەکادیمی هەیە، لە سیاسەتی نایەکسانی وەرگرتنی قوتابخانە پزیشکییەکانەوە تا چاودێری نەکردنی نەخۆشانی ڕەنگاوڕەنگ. چوارچێوەیەکی نوێ هەنگاوە کۆنکرێتییەکان دەخاتە ڕوو کە AAMC دەیگرێتەبەر بۆ چارەسەرکردنی ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی لە سەرجەم بەرەکاندا.

بە ئاماژەدان بە پەتای بەردەوامی کۆڤید-١٩ و ڕەگەزپەرستی لەسەر تەندروستی میللەت، AAMC (کۆمەڵەی کۆلێژەکانی پزیشکی ئەمریکی) چوارچێوەیەکی لە ٦ی تشرینی یەکەمدا بڵاوکردەوە کە بۆ ڕێنمایی و ئیلهامبەخشین بۆ کۆمەڵگەی پزیشکی ئەکادیمی بۆ دەستپێکردنی چارەسەرکردنی دەیان ساڵەی پێکهاتەیی ڕەگەزپەرستی لەناو پزیشکیدا.


چوارچێوەی AAMC بۆ چارەسەرکردن و نەهێشتنی ڕەگەزپەرستی لە AAMC، لە پزیشکی ئەکادیمی و دەرەوەی چوار پایەی کار کە ڕێنمایی هەوڵەکانی AAMC دەکات “بۆ دروستکردنی دیدێکی هاوبەش بۆ AAMC و دامەزراوەکانی پزیشکی ئەکادیمی وەک هەمەچەشن، یەکسان، گشتگیر، و... ڕێکخراوە دژە ڕەگەزپەرستەکان”.


چوار ستوونەکە بریتین لە:


خۆڕاگری تاکەکەسی لەسەر ڕەگەزپەرستی سیستماتیکی و دەرکەوتنەکانی لە شوێنی کار و دەرەوەی.

هەوڵەکانی دژە ڕەگەزپەرستی لەناو AAMC، لەوانەش بەکرێگرتنی ڕاوێژکاری دەرەکی بۆ ڕێنماییکردنی ستاف؛ دامەزراندنی ڕاوێژکاری هەمەچەشنی، یەکسانی و گشتگیری لەناو ڕێکخراوەکەدا؛ پشکنینی سیاسەتەکانی دامەزراندنی کارمەند، مانەوە و پێشکەوتن؛ و لێپرسینەوە لە ستافەکان لە نایەکسانی ڕەگەزی لە شوێنی کاردا.

هەوڵەکانی دژە ڕەگەزپەرستی لەناو کۆمەڵگەی پزیشکی ئەکادیمیدا، لەوانەش هاوکاریکردن لەگەڵ ناوەندە پزیشکییە ئەکادیمییەکان بۆ پێشخستنی هەوڵەکانی دژە ڕەگەزپەرستی لەناو پزیشکیدا و داکۆکیکردن لە گۆڕانکاری لە دەوری نایەکسانی تەندروستی کە کاریگەری لەسەر کۆمەڵگە لاوازەکان هەیە.

هەوڵەکانی دژە ڕەگەزپەرستی لەناو کۆمەڵگەی فراوانتردا، لەوانەش قسەکردن لەسەر ڕەگەزپەرستی؛ هاوبەشیکردن لەگەڵ ڕێکخراوە کۆمەڵایەتییە ناوخۆییەکان بۆ کاریگەریکردن لەسەر گۆڕانکاری لە ناوچەی واشنتۆن دی سی؛ و کارکردن لەگەڵ ناوەندە پزیشکییە ئەکادیمییەکان بۆ یارمەتیدانی فراوانکردنی هەوڵەکانی دژە ڕەگەزپەرستی لە کۆمەڵگاکانیاندا.

ئاماژەی بەوەشکردووە، “وەک زۆرێک لە ئێوە، هەستم بە ناڕەحەتی زیاتر کردووە بەهۆی ڕووداوە بەردەوام و دووبارەبووەکانی دڕندەیی پۆلیس دژی ئەوانەی لە کۆمەڵگەی ڕەشپێستەکاندان، هەروەها بەهۆی خەباتی هاوڕێ ڕەشپێستەکانم و دراوسێکانم و هاوکارەکانم کە ڕۆژانە بەدەست ئەو بێمرۆڤایەتییە مێژووییانەیەوە دەناڵێنن و کاریگەرییە زیانبەخشەکانی ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی” سەرۆک و بەڕێوەبەری جێبەجێکاری AAMC دەیڤید سکۆرتۆن، دکتۆرا، لە ڕاگەیاندنی چوارچێوەکەدا وتی. "هەموو سەرکردەکانی پزیشکی ئەکادیمی - لەوانەش AAMC - دەبێت هەنگاو بنێن و قسەکردن بگۆڕن بۆ کردار."

AAMCNews لەگەڵ مالیکا فێر، MD، MPH، پزیشکی فریاگوزاری و بەڕێوەبەری باڵای هاوبەشی و بەرنامەکانی یەکسانی تەندروستی AAMC و کلارنس فلۆکەر، بەڕێوەبەری بەشداریکردنی کۆمەڵایەتی AAMC دانیشت بۆ باسکردن لەسەر کاریگەرییەکانی ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی لەسەر دابینکەران و نەخۆشانی ناوەوە پزیشکی ئەکادیمی؛ بۆچی کاتی ئەوە هاتووە کە چارەسەری سەدەکانی نادادپەروەری بکەین؛ و تاکەکان، AAMC و دامەزراوە پزیشکییە ئەکادیمییەکان دەتوانن چ هەنگاوێک بنێن بۆ ئەوەی ببنە دژە ڕەگەزپەرستی.

دەتوانن باسی ئەو ڕێگایانە بکەن کە ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی لە پزیشکی ئەکادیمیدا یاری دەکات؟

مالیکا فێر، دکتۆرا، MPH: زۆرجار شاهیدی ڕەگەزپەرستی دەبم لە پزیشکی ئەکادیمیدا. لەسەر ئاستی کەسی، کاتێک دەچمە ژووری نەخۆشێکەوە، هەندێک لە نەخۆشە سپی پێستەکانم پرسیار لە بڕوانامەکانم دەکەن. پرسیارم لێدەکرێت لە کوێ چوومەتە قوتابخانەی پزیشکی و لە کوێ چوومەتە ئیقامە. من نابینم ئەمە بەسەر پزیشکانی تردا بێت. هەندێک جار کاتێک دەچمە ژوورێکەوە لەگەڵ خوێندکارێکی پزیشکی یان دانیشتوویەک کە سپی پێستە، نەخۆشەکە قسە لەگەڵ خوێندکارەکە یان دانیشتووەکە دەکات و لەگەڵ من نا، هەرچەندە من خۆم وەک پزیشکی سەرپەرشتیار ناساندووە.


هەروەها بینیومە کە ڕەگەزپەرستی لە چاودێری نەخۆشەکاندا یاری دەکات. زۆر باو نییە کە هاوکارەکان ببینیت پێش ئەوەی تەنانەت نەخۆشەکەش ببینن، دەستنیشانکردنێک دیاری دەکەن، بە بەکارهێنانی گشتاندنەکان سەبارەت بەوەی کە گروپێکی ڕەگەزی یان نەتەوەیی دیاریکراو بەزۆری بۆ چی دێنە ER. بۆ نموونە، باو و ئاساییە کە ببینیت نەخۆشەکان بە "ماددە هۆشبەرەکان"، "زیادەڕەویکەر" یان "سەرخۆش" ناوزەد بکرێن بەبێ ئەوەی مێژوویەکی تەواویان هەبێت یان پشکنینی جەستەیی ئەنجام بدەن. بەم کارە دەتوانین لە کۆتاییدا هەوکردنی توند، برینداربوون، یان دەستنیشانکردنێکی نوێ لەدەست بدەین بە پشتبەستن بەو چەشنە چەشنە چەشنە چەشنە چەشنە لەبری ئەوەی پرسیارە گرنگەکان بکەین و پشکنینی نەخۆشەکە بکەین.


بەڵام ڕەگەزپەرستی لە پزیشکی ئەکادیمیدا دەست دەخاتە سەر هەموو لایەنەکانی کارەکانمان. بێتوانایی ئێمە لە وەرگرتن و پێشخستنی پزیشکی ڕەنگاوڕەنگ لەخۆدەگرێت؛ شکستهێنانمان لە جێبەجێکردنی پێداچوونەوەی گشتگیر بۆ داواکارییەکان بۆ قوتابخانەی پزیشکی و نیشتەجێبوون؛ ئەو چەشنە چەقبەستووانەی کە هێشتا لە مەنهەجەکەماندا جێگیرکراون؛ پێداگریمان لەسەر بەکارهێنانی ڕەگەز لە ئەلگۆریتمەکانی کلینیکیدا، هەرچەندە دەزانین کە ڕەگەز بنیاتێکی کۆمەڵایەتییە و بنیاتێکی بایۆلۆژی نییە؛ و بێتواناییمان لە پێدانی چاودێرییەکی دادپەروەرانە — هێشتا زۆر لێکۆڵینەوە هەن کە دەریدەخەن ئێمە دەرمانی ئازارشکێن نادەین بەو کەسانەی ڕەنگاوڕەنگن کە ئازارێکی زۆریان هەیە.


هەروەها ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی لەناو کۆمەڵگەی فراوانتردا کاریگەری لەسەر تەندروستی هەیە. دەتوانن ڕوونی بکەنەوە کە ئەوە چۆن کاردەکات؟

کلارنس فلوکەر: پێکهاتە و سیستەم و سیاسەتە ڕەگەزپەرستییە دامەزراوەییەکان بارودۆخی کۆمەڵایەتی و ئابوورییان دروستکردووە کە دەبێتە هۆی نایەکسانی تەندروستی و خراپتربوونی دەرئەنجامە تەندروستییەکان و کەمبوونەوەی تەمەنی چاوەڕوانکراو بۆ ئەو ئەمریکییانەی کە لە ناوەندە پزیشکییە ئەکادیمییەکانمان دەژین و کاردەکەن و چارەسەر وەردەگرن. واشنتۆن، دی سی، کە من سەرکردایەتی کارەکانی بەشداریکردنی کۆمەڵگاکەمان دەکەم، وردبینییەکە کە چۆن ئەم پێکهاتە ڕەگەزپەرستانە بەشدارییان کردووە لە خراپتربوونی دەرئەنجامە تەندروستییەکان و جیاوازییە تەندروستییەکان لە کۆمەڵگاکانمان لە سەرانسەری وڵاتدا. هەر لە حەوشەی ماڵەکەماندا، جیاوازییەکی بەردەوام و بەرچاو لە تەمەنی ڕەش و سپی پێستەکاندا هەبووە. ڕێژەی مردنی کۆرپە بۆ کۆرپە ڕەشپێستەکان چوار هێندە زیاترە لە کۆرپە سپی پێستەکان. ژمارەی دانیشتوانی ڕەشپێست کە بە نەخۆشی شەکرە دەژین حەوت هێندە زیاترە لە دانیشتوانی سپی پێست. هەروەها پەیوەندییەکی ڕوون لە نێوان ڕەگەز و بێ ماڵ و حاڵ لە کۆمەڵگاکەماندا دەبینین. ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی ڕۆژانە لە کۆمەڵگاکانماندا دەردەکەوێت کاتێک دەبینین دەستڕاگەیشتن بە خوێندن، بە خانووبەرە، بۆ چاودێری تەندروستی کوالیتی ناتەواو کە دەبێتە هۆی خراپتربوونی دەرئەنجامە تەندروستییەکان بۆ ڕەشپێستەکان، ڕەسەنەکان و خەڵکی ڕەنگاوڕەنگ. یەکسانی تەندروستی بە شێوەیەکی دانەبڕاو بەستراوەتەوە بە یەکسانی ڕەگەزییەوە.


ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی لە پزیشکیدا شتێکی نوێ نییە. بۆچی ئێستا، لە ساڵی ٢٠٢٠دا، بەپەلە لە دەوری چارەسەرکردن و نەهێشتنی ڕەگەزپەرستی هەیە؟

فلۆکەر: بە دڵنیاییەوە کۆڤید-١٩ بۆ خەڵکێکی زۆر ئەو نایەکسانیانەی ڕووناککردەوە کە لەم وڵاتەدا ڕوودەدەن. ئێستا زیاتر لە جاران خەڵک تێگەیشتنێکی فراوانتریان هەیە کە دەرئەنجامە تەندروستییەکان پەیوەندییەکی نزیکیان بەو شتانە هەیە کە لە دەرەوەی نووسینگەکانی پزیشکان و کەمپە پزیشکییەکان ڕوودەدەن، و ئەوەش دەمانباتە تێگەیشتنێکی زیاتر لەو ڕۆڵەی کە پزیشکی ئەکادیمی دەتوانێت بیگێڕێت لە وەبەرهێنانی جەوهەری لە گۆڕانکاریدا . بەڵام بەشێکی دەگەڕێنمەوە بۆ سۆشیال میدیا و بینینی ئەو شتانەی کە ڕەنگە پێشتر نەیانبینیبێت، لەنێویاندا کوشتنی جۆرج فلۆید.


فەیر: ئێمە پەنجەرەیەکی دەرفەتمان هەیە کە گرنگییەکی زۆر بەم بابەتە دەدرێت. بەڵام هەمیشە وا نابێت، چونکە میللەتەکەمان پێشتر نیشانی داوە کە دەتوانین دان بە پرسە ڕەگەزییەکاندا بنێین و دواتر بە جۆرێک باوەڕمان بەوە هەبێت کە ڕۆیشتوون. ئێمە دەبێت ئەم دەرفەتە بەکاربهێنین بۆ گۆڕانکاری لە پێکهاتە و سیاسەت و ڕێکارەکاندا کە بەشدارن لە ڕەگەزپەرستی لە کۆمەڵگەی پزیشکیدا لە کاتێکدا ئێمە سەرنجی نیشتمانیمان لەسەر ئەم بابەتە هەیە.


دژە ڕەگەزپەرستی مانای چییە؟

دادپەروەر: من دژە ڕەگەزپەرست بوون بە هەوڵی هۆشیارانە بۆ دەربڕین و مامەڵەکردن لەسەر ئەو ئایدیاڵانە پێناسە دەکەم کە یەکسانی و دادپەروەری ڕەگەزی بەرەوپێش دەبەن. لە بەهاری ئەمساڵدا، زۆر باسمان لەوە کرد کە بۆچی کۆمەڵگەی ڕەشپێست و قاوەیی لە پەتاکەدا ئازار دەچێژن و تاوانبارکردنێکی زۆریش هەبوو: تاوانبارکردنی خەڵکی ڕەنگاوڕەنگ کە حاڵەتی درێژخایەنیان هەبووە، تاوانبارکردنی ئەوان بۆ ڕەفتارە ناتەندروستەکان، بۆ هەژاری، بۆ بەرکەوتنیان بە پەتاکە . زۆر جەخت لەسەر ئەوە دەکرایەوە کە شتێک لە خەڵکی ڕەنگاوڕەنگدا هەڵە بێت. ئێمە دەبێت گفتوگۆکە بگۆڕین - و دەگوازرێتەوە - بۆ کاریگەرییەکانی ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی.


فلۆکەر: دژە ڕەگەزپەرستی بوون تەنها شێوازێکی بیرکردنەوە نییە، بەڵکو شێوازێکە بۆ ئەنجامدانی. وەک تاک، وەک کۆمەڵە و وەک کۆمەڵگەیەکی پزیشکی ئەکادیمی، پێویستە خۆمان لە کاری دژە ڕەگەزپەرستیدا بەشدار بین و لێپرسینەوە لە یەکتر بکەین لەسەر ئەو کارە. هەروەها دەبێت تەحەدای پرۆسەی بیرکردنەوەمان بکەین لە دەوری ئەم پرسە. بە هەمان شێوەی ڕەگەزپەرستی زیانی زۆر کەسی گەیاندووە، دەبێت لێپرسینەوە لەو کەسانەش هەبێت کە سوودیان لە ڕەگەزپەرستی وەرگرتووە، جا بە مەبەست بێت یان بەبێ مەبەست. ئێمە بە دەگمەن گفتوگۆمان لەسەر ئەوە هەیە. لە سەردەمی پەتای کۆڤید ١٩دا، زۆرجار پرسیارەکان لە دەوری، “چی بەسەر خەڵکی ڕەش و قاوەیی دەگوزەرێت؟ بۆ ئەوەندە نەخۆش دەکەون؟” پرسیاری هاوتەریب ئەوەیە، “بۆچی ئەوانی تر ئەوەندە باشن؟” ئەوەش پرۆسەی خۆڕاگری بۆ کەسێک دەست پێدەکات کە بڵێت “من باشم چونکە لە ماوەی تەمەنمدا سوودم لە پێکهاتە و مامەڵەی نایەکسانی وەرگرتووە و بۆیە لەوانی دیکە باشترم”. خەڵک بوونەتە قوربانی ڕەگەزپەرستی، بەڵام ئەوانی تر سوودیان لێ وەرگرتووە، جا بە مەبەست بێت یان نا. پزیشکی ئەکادیمی بۆ چەندین سەدە سوودی لە ڕەگەزپەرستی وەرگرتووە - بۆ نموونە لە لێکۆڵینەوە پزیشکییەکان کە لەسەر کەسانی کۆیلە ئەنجام دەدرێن - و وەک کۆمەڵگەیەکی بەکۆمەڵ، ئێستا دەرفەتێکمان هەیە دان بەوەدا بنێین و کەفارەتی ئەوە بکەین.

بۆچی گرنگە بۆ AAMC سەرکردایەتی ئەم هەوڵە بکات، چ بە تاک و چ بە کۆمەڵ؟

دادپەروەرانە: زۆر گرنگە کە ئێمە کاتەکە وەبەربهێنین بۆ تێگەیشتن لە لایەنگرییەکانی خۆمان، پێشوەختە زانینەکانمان، دەسەڵاتەکەمان و ئەو ناهاوسەنگی دەسەڵاتەی کە پزیشکان هەیانە و چۆن ڕەگەزپەرستی ئەو ناهاوسەنگییە زیاتر خراپتر دەکات. هەندێک خۆڕاگری هەیە کە دەبێت ڕووبدات لەگەڵ دەستپێکردنی ئەم کارە. ئێمە ڕاوێژکارێک بەکرێ دەگرین بۆ یارمەتیدانی کۆمەڵەکەمان بۆ تێپەڕاندنی کارەکانی دژە ڕەگەزپەرستی کە پێویستە لە ناوخۆدا ڕووبەڕووی ببینەوە لەکاتێکدا ئێمە پراکتیزە بەڵێندەرەکان بۆ دامەزراوە ئەندامەکانمان بەرەوپێش دەبەین. هەروەها لەگەڵ ڕێکخراوە هاوبەشەکانمان کاردەکەین بۆ ئەوەی بزانین ڕۆڵی ئێمە لە پزیشکی ئەکادیمیدا چییە بۆ چارەسەرکردنی ئەمە لە کۆمەڵگا و لە کۆمەڵگەی ناوخۆییمان لە واشنتۆن دی سی.


لە زۆر ڕووەوە ئەندامەکانمان لە پێش یارییەکەوەن. ئێمە خوێندکارانمان هەیە کە زۆر پێش پەتاکە و کوشتنی جۆرج فلۆید سۆزیان لەم بابەتە هەبووە کە پێشتر باسیان لەوە کردووە کە هیوادارن چی ڕووبدات لەگەڵ دژە ڕەگەزپەرستی لە پەروەردەی پزیشکیدا. ئەوان بەشێکن لە کاتالیست بۆ ئەم کارە لەسەر ئاستی نیشتمانی. ئێمە پزیشکمان هەیە لە سەرانسەری وڵاتدا کە شارەزان لەم کارەدا. کاری ئێمە ئەوەیە کە دڵنیا بین لەوەی کە ئاگاداری بەڵێندەرترین پراکتیزەکان دەبین — کە ئێمە پسپۆڕان کۆدەکەینەوە، ئەم باشترین پراکتیزانە کۆدەکەینەوە و پێشبخەین، و چوارچێوەیەک دابین دەکەین کە ئاسانە بۆ تێگەیشتن و ئاسان بێت بۆ کارکردن لە دامەزراوە ئەندامەکانماندا.


ئایا پزیشکی ئەکادیمی ئامادەیە بۆ ڕووبەڕووبوونەوەی تەحەدای دژە ڕەگەزپەرستی؟

فلۆکەر: ژمارەیەک لە ئەندامەکانمان بە باشی لە ڕێگادان بۆ ئەوەی بزانن چۆن ئەوان وەک دامەزراوەی ئەنکر، دەتوانن چارەسەری ڕەگەزپەرستی و یەکسانی ڕەگەزی لە کۆمەڵگاکانیاندا بکەن، لە داکۆکیکردن لە گۆڕانکارییەکانی سیاسەتی ناوخۆییەوە تا بەکارهێنانی داراییەکانیان بۆ وەبەرهێنانەوە بۆ کۆمەڵگە کەم خزمەتگوزارییەکان لە... کە کەمپەکانیان هەڵکەوتوون بۆ ئەوەی دڵنیابن لەوەی کە پرۆسەی دامەزراندنی ناوخۆیی، دامەزراندنی کارمەند و مانەوە بەرەوپێش دەبەن. هێزی تەواوی پزیشکی ئەکادیمی لە کاری دژە ڕەگەزپەرستیدا تەنیا لە پۆل، نەخۆشخانە، یان تاکەکاندا سنووردار نییە؛ دەسەڵاتی تەواو لە توانای کارکردنیەتی بە هاوبەشی لەگەڵ کۆمەڵگاکان بۆ بەدەستهێنانی یەکسانی تەندروستی.


دادپەروەرانە: ئێمە مێژوویەکمان هەیە لە بەرزبوونەوە بۆ ئەو تەحەددایانەی کە ڕووبەڕووی پزیشکی ئەکادیمی دەبنەوە، جا پابەندبوون بێت بەو حەوت ساڵە زیاترەی کە پێویستە بۆ ڕاهێنانی پزیشکێک، چاودێریکردنی نەخۆشترین و ئاڵۆزترین نەخۆشەکان، یان دۆزینەوەی چارەسەر بۆ ترسناکترین نەخۆشییەکان . ڕەگەزپەرستی تەحەدایەکە کە هەرگیز بۆی هەڵنەستاوین. بەڵام پێموایە پزیشکی ئەکادیمی ئامادەیە بۆ بەکارهێنانی لێهاتووییەکانمان، سەرچاوەکانمان، حیکمەتی بەکۆمەڵ لە کۆمەڵگاکەماندا، و ئەو وانانەی کە نەخۆش و هاوبەشەکانمان دەتوانن فێرمان بکەن، بۆ ڕووبەڕووبوونەوەی ڕەگەزپەرستی پێکهاتەیی

What is structural racism? Structural/institutional racism.

The Ayatollah uses physical as executions physical torture, but the fascists use psychological methods without having knowledge of this subject, when they are pointed out to others. Fascists can point at anyone, because that's the fascists' methods. Below, read about their methods.

What is structural racism? Structural/institutional racism

  What is structural racism? Structural/institutional racism

Structural/institutional racism are active and mostly invisible action patterns and processes that benefit individuals and groups from the majority society and at the same time constitute obstacles to the participation of minority and immigrant groups in social life. For example, one way of structural racism is spreading rumors in secret ways to degrade and despise the person to reduce credibility in society. One or a group that managed to become employees of an authority can use the authority's credibility to spread rumors against a person in order to reduce that person's credibility. for example 2017 and 2018 also 2019 event is already on this blog..for example in front of you another person and behind you completely against you and plays a double moral role. As we have written there are 3 steps within racism the first step is not so dangerous , the second stage is about to become violent, but the 3rd stage is the last stage which is called the last stage of craziness like hysterical insanity the stage that the person can do everything to bring his ideas. We have different types of racism religious racism, color racism and nationality racism, Islamic racism everyone knows how Islamic fascists treated Yazidis in Iraq,, we have another one called immigrant racism, immigrant men can be racist against each other, but there is a part of invand racismen lives in Sweden, but don't like the swedes they are invand racismen. Today, many people with a racist background who have managed to work on the authorities abuse the law by insulting foreigners, using insulting words and playing the role of a fake doctor game player. It is a type of racism tactic to despise and humiliate people who are not from the same area as the person was born and raised, or do not have the same head color that came to their country.

how do they use the system for their debts

how do they use the system for their debts

This racist Turkmen speaks against the Kurds in Kirkuk.

He was racist and to achieve his goals he started making false accusations against his opponent.

The direction comes from Turkey, which is the source of anti-Kurdish racism.

Racism have step by step before the mind and the last step for Racism become mad and can prepare themselves to commit crimes,  How do you see racism? Most racist ideas start through education, especially by their families.

In Germany, a Turkish family lived near our house. They had a three-year-old child who sang to her son every day and  she told him that Armenians, Kurds and Greeks were the enemies of the Turkish nation

  And the Turk is a man of God. The others are not men of God because they do not speak Turkish.

There is ingrained racism that one day an Iranian man attacked a woman with an Arab background who wears a hijab on the train, so we call this behavior ingrained racism, there are also Islamists who belong to the Iranian regime do the same thing to Iranian political activists.


But we also have Structural racism what does Structural racism do? they try to educate the people to reduce the credibility of others, for example they teach those who have less self-confidence so that when others talk or talk about something they would as humiliations, despised and bullies laugh


Institutional racism arises when rules, norms and accepted patterns of action (practice) of social institutions, such as e.g. the school and the universities, means a limitation - and also an obstacle - for certain ethnic minorities and immigrant groups to achieve equal opportunities with the rest of society. Structural racism occurs when societal structures, e.g. the legal system, the education system, etc., and the political system exclude ethnic minorities and/or immigrant groups from participating in social life on the same terms as other citizens. Although the general definition of racism is the theory of a hierarchy, according to which one "race" is superior to other "races", the concept of racism has different levels. Philosophy professor Étienne Balibar (1991) says that there is not just one kind of racism, but many forms of racism. Different terms are used to capture the different levels and manifestations of racism, such as: 'everyday racism', 'cultural racism', 'institutional racism' and structural racism'.


A summary definition of racism and of structural/institutional racism is presented in The Penguin Dictionary of Sociology (1994). It divides racism into two categories: (1) visible and individual racism, which consists of individual actions against subordinate groups and individuals, and (2) covert and institutional racism, which is practiced through structural relations between superior and subordinate groups in a society. While individual racism consists of individual actions with definite intentions, institutional racism is, on a more unconscious level, the result of – but also an everyday process of – a system of unequal relations between different ethnic groups. However, one should add that structural/institutional racism is not always unconscious; it can be both intentionally and unintentionally exercised. It should also be pointed out that the term individual racism, as researcher Philomena Essed (2002) says, contradicts itself because racism is an expression of and activation of group power.


The border between structural and institutional racism is somewhat fluid, and therefore in the academic debate, both concepts are usually chosen to capture all factors that constitute obstacles and limitations for minority and immigrant groups' active and equal participation in social life. Structural/institutional racism exists in different spheres of today's society. An example is the Swedish media's reporting of crimes committed by people with a non-Western background. Crime in general and sexual and violent crime are assumed to be conditioned by the cultural background of these criminals. This approach is institutionalized, among other things, in the mass media (Ylva Brune, 1998), in the police (Peter Nobel, 1988), social services and the judiciary (Masoud Kamali, 1997) and is reinforced by structural factors in the political system, the laws and the education system. The roots of this can be found i.a. in the institutionalization of the "Orient" as "the others". For example, people from the Middle East are portrayed and viewed as irrational, patriarchal and prone to violence. In other words, their values are assumed to be the exact opposite of "our" values.

The research has shown that even within the university world, structural/institutional racism makes itself felt, both through the admissions system and in research and recruitment for university positions. Some groups are strongly underrepresented at Swedish universities and colleges, both among students and among employees. The structural/institutional racism can also affect the perception and thought structures of individuals. The majority is unconsciously indoctrinated to see itself as "the better people". This happens i.a. through the mass media and the education system and also affects the minorities' image of themselves and of the majority. The institutional inferiority that is structurally imposed on the minorities and that manifests itself in, among other things, in higher unemployment and segregation, causes the minority groups to get used to being less valuable than the majority.


Sociologists Michael Omi and Howard Wisnant (1986) believe that racist categories and the very meaning of race take concrete expression through specific social relations and historical contexts. For example, the need to create a nation and a national identity can constitute such a historical context that creates racism. Through the exclusion and misdefinition of other ethnic or religious groups, racism eventually becomes part of social institutions and the fabric of society. Racism thus affects various aspects of social life, e.g. employment, education, the administration of justice in civil and criminal cases, marriage and other forms of cohabitation. In a society with structural/institutional racism, democratic rules of the game such as majority rule works against the minorities and preserves the dominance of the majority. Therefore, the structural/institutional racism, which is a long-lived phenomenon, must be noticed, debated and fought through efforts within and outside the established institutions.

  Unfortunately yesterday I read a letter they wrote that the person distrusts the authority.


Unfortunately yesterday I read a letter they wrote that the person distrusts the authority. soon you can listen here everyone meets from 2016 to 2022 everything is recorded and can be broadcast via an international tv channel. We are guests here absolutely do not have any distrust of the authority, what we are talking about is law addicts and those who exploit law and rules for their debt. I want to explain it is not true and it is a big lying and incorrect. I want to explain here to the audience what they wrote, it is called exploiting the authority for their debts because what they are doing and putting the blame on the authority, it is not true, it is a lie. There is information about a meeting between Mirza, Madeleine, emilie and gustav at the end of 2018. According to a person who was there himself and was exposed, did not want to name the person. Madeleine has said we can point out the father and verbally attack him as he can get angry and we can report him as a threat to an official, mirza, that's okay, but he records everything that talking to us, it is a big problem for us to be able to do something against the father. Hannele, yes, it is difficult to be able to criminalize the father, what he does and recording can be a problem for us. Gustav, then we can establish him as mistrusting the authorities, we can do, Mirza yes we can, Madeleine, yes I did it once against him he didn't react I was suspicious that he was recording what we were talking about that's why I ended the meeting with the father and I had a meeting with the father. For more information which TV channel can contact us to prove how they make offensive and contemptuous words against people with foreign backgrounds. I want to explain again absolutely do not distrust the authority the racists are doing wrong and try to put the blame on what they do the authority, one thing they wrote that when they talked to the father he was a suspect, but they did not explain in what way they say so they themselves are more suspicious more than others because we decided to publish names pictures of those who have connections to Iranian the regime and work through social services .I have never said that I do not believe in the authorities .These things that I have criticized are some kind of bad treatment rude behavior by some employees of the social department, not the whole authority. Anyone who wants to can listen and see all the meetings were recorded and some of them just want to get rid of their inner feelings and despised and offended with verbal attacks. They make things up and lie, he says distrust of the authorities, it's completely sick and absolutely not true. Yes, what the racists care about, when they despise or offend, try to humiliate a person and do sick things to someone, find sick things and write another thing to the authorities that the person has distrust of the authorities. It is a complete lie and they should be ashamed of what they are doing, therefore everything is recorded, some video, some voice was recorded, everything is there.

Etc. Samuel

https://rattvisanrealit.blogspot.com/2022/08/strukturellinstitutionell-rasism.html

2

AAMC releases framework to address and eliminate racism

Racism impacts all aspects of academic medicine, from inequitable medical school admissions policies to inadequate care of patients of color. A new framework outlines concrete steps the AAMC will take to address structural racism across all fronts.

Citing the ongoing pandemics of COVID-19 and racism on the health of the nation, the AAMC (Association of American Medical Colleges) released a framework on Oct. 6 that is designed to guide and inspire the academic medicine community to begin addressing decades of structural racism within medicine.


The AAMC Framework for Addressing and Eliminating Racism at the AAMC, in Academic Medicine, and Beyond outlines four pillars of work that will guide the AAMC’s efforts “to create a shared vision of the AAMC and academic medicine institutions as diverse, equitable, inclusive, and anti-racist organizations.”


The four pillars include:


Individual self-reflection on systemic racism and its manifestations in the workplace and beyond.

Anti-racism efforts within the AAMC, including hiring an outside consultant to guide staff; establishing diversity, equity, and inclusion advisors within the organization; examining hiring, retention, and advancement policies; and holding staff accountable for racial inequities in the workplace.

Anti-racism efforts within the academic medical community, including collaborating with academic medical centers to advance anti-racism efforts within medicine and advocating for change around health inequities affecting vulnerable communities.

Anti-racism efforts within the broader community, including speaking out about racism; partnering with local community organizations to affect change in the Washington, D.C., region; and working with academic medical centers to help expand anti-racism efforts in their communities.

“Like many of you, I have felt increasingly distraught by the ongoing and repeated incidents of police brutality against those in the Black community, and by the struggles of my Black friends, neighbors, and colleagues who suffer on a daily basis from the historically dehumanizing and damaging effects of structural racism,” said AAMC President and CEO David Skorton, MD, in announcing the framework. “All academic medicine leaders — including the AAMC — must step up and transform rhetoric into action.”  


AAMCNews sat down with Malika Fair, MD, MPH, an emergency physician and the AAMC’s senior director of health equity partnerships and programs, and Clarence Fluker, the AAMC’s director of community engagement, to talk about the impact of structural racism on providers and patients within academic medicine; why the time has come to address centuries of injustice; and what steps individuals, the AAMC, and academic medical institutions can take to become anti-racist.


Can you talk about the ways in which structural racism plays out in academic medicine?

Malika Fair, MD, MPH: I frequently witness racism in academic medicine. On a personal level, when I walk into a patient’s room, some of my White patients question my credentials. I get asked where I went to medical school and where I went to residency. I don’t see this happening to other physicians. Sometimes when I go into a room with a medical student or a resident who is White, the patient will talk to the student or the resident and not to me, even though I’ve introduced myself as the supervising physician.


I’ve also seen racism play out in patient care. It is not uncommon to see colleagues determine a diagnosis before they even see the patient, using generalizations about what a particular racial or ethnic group usually comes to the ER for. For instance, it is common to witness patients being labeled as “drug seekers,” “exaggerators,” or “drunks” without taking a complete history or doing a physical exam. By doing this, we can end up missing severe infections, injuries, or a new diagnosis by relying on the stereotype instead of asking the critical questions and examining the patient.  


But racism in academic medicine touches every aspect of our work. It includes our inability to recruit and advance physicians of color; our failure to apply a holistic review to applications for medical school and residency; stereotypes that are still included in our curriculum; our insistence on using race in clinical algorithms, even though we know that race is a social construct and not a biological one; and our inability to give equitable care — there are still so many studies that show we are not giving analgesics to people of color who have a lot of pain.


Structural racism within the broader community also impacts health. Can you explain how that works?

Clarence Fluker: Institutional racist structures, systems, and policies have created social and economic conditions that lead to health disparities, poorer health outcomes, and lower life expectancies for Americans who live, work, and receive treatment at our academic medical centers. Washington, D.C., where I lead our community engagement work, is a microcosm of how these racist structures have contributed to poorer health outcomes and health disparities in our communities across the country. Right in our backyard, there has been a persistent and substantial Black-White life expectancy gap. The infant mortality rate for Black infants is four times higher than for White infants. The number of Black residents living with diabetes is seven times higher than for White residents. We also see a clear connection between race and homelessness in our community. Structural racism is made evident in our communities each day when we see the inadequate access to education, to housing, to quality health care leading to poorer health outcomes for Black, indigenous, and other people of color. Health equity is inextricably tied to racial equity.


Structural racism in medicine isn’t new. Why is there an urgency around addressing and eliminating racism now, in 2020?  

Fluker: Certainly, COVID-19 illuminated to a lot of people the disparities that are happening in this country. Now more than ever, people have a wider understanding that health outcomes are closely linked to what’s happening outside of doctors’ offices and medical campuses, and that brings us to a greater understanding of the role that academic medicine can play in making substantive investments in change. But I attribute some of it to social media and people seeing things they might not have seen before, including the murder of George Floyd.


Fair: We have a window of opportunity where there’s a lot of attention on this topic. But it will not always be the case, because our nation has shown us before that we can acknowledge race issues and then somehow believe that they’ve gone away. We have to use this opportunity to make changes to the structures, policies, and procedures that contribute to racism in the medical community while we have national attention on this topic.


What does it mean to be anti-racist?

Fair: I define being an anti-racist as the conscious effort to express and act on ideals that promote racial equity and justice. This spring, we talked a lot about why Black and Brown communities were suffering in the pandemic and there was a lot of blame: blaming people of color for having chronic conditions, blaming them for unhealthy behaviors, for poverty, for their exposure to the pandemic. There was a lot of emphasis on something being wrong with people of color. We have to shift the conversation — and it is being shifted — to the impact of structural racism.


Fluker: Being anti-racist is not just a way of thinking, it’s a way of doing. As individuals, as an association, and as an academic medicine community, we must engage in anti-racism work and hold each other accountable for that work. We also must challenge our thought processes around this issue. In the same ways that racism has harmed so many people, there also has to be accountability from the people who have benefited from racism, whether intentionally or unintentionally. We rarely have the conversation about that. During the COVID 19 pandemic, the questions have often centered around, “What’s going on with Black and Brown people? Why are they getting so sick?” The parallel question is, “Why are others so well?” That starts the process of self-reflection for someone to say that “I am well because I have benefited from inequitable structures and treatment during my lifetime, and so I am better off than others.” People have been victimized by racism, but others have benefited, whether intentionally or not. Academic medicine has benefited from racism for centuries — for example, from medical research performed on enslaved people — and as a collective community, we have an opportunity now to acknowledge that and atone for that

Why is it important for the AAMC to lead this effort, both individually and collectively?

Fair: It’s extremely important that we invest the time to understand our own biases, our prejudices, our power, and the imbalance of power that physicians have and how racism further worsens that imbalance. There is some self-reflection that has to happen as we embark on this work. We are hiring a consultant to help our association go through the anti-racism work that we need to tackle internally as we promote promising practices for our member institutions. We will also work with our partner organizations to see what our role in academic medicine is to address this in society and in our local community in Washington, D.C.


In many ways, our members are ahead of the game. We have students who have been passionate about this long before the pandemic and the murder of George Floyd who have already outlined what they hope happens with anti-racism in medical education. They are part of the catalyst for this work nationally. We have physicians across the nation who are experts in this. Our job is to make sure that we are aware of the most promising practices — that we convene experts, collect and promote these best practices, and provide a framework that is easy to understand and easy to act upon at our member institutions.


Is academic medicine ready to tackle the challenge of becoming anti-racist?  

Fluker: A number of our members are well on their way to figuring out how they, as anchor institutions, can address racism and racial equity in their communities, from advocating for local policy changes to using their finances to reinvest back into the underserved communities in which their campuses are located to making sure that they are promoting local hiring, recruitment, and retention processes. The full power of academic medicine in anti-racism work isn’t limited to classrooms, hospitals, or individuals; the full power is in its ability to work in partnership with communities to achieve health equity.


Fair: We have a history of rising to the challenges facing academic medicine, whether it’s committing to the seven-plus years that it takes to train a physician, taking care of the sickest and most complicated patients, or discovering cures for the most formidable diseases. Racism is a challenge we have never risen to. But I think academic medicine is prepared to use our skills, our resources, the collective wisdom in our community, and the lessons our patients and partners can teach us, to tackle structural racism.

https://www.aamc.org/news/aamc-releases-framework-address-and-eliminate-racism

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر