۱۴۰۲ آذر ۲۶, یکشنبه

دەیان پیسەکە: شێواندنی مەعریفی لە تێکچوونی خواردندا.

 


دەیان پیسەکە: شێواندنی مەعریفی لە تێکچوونی خواردندا.

ئەوەی پێی دەوترێت دەیان پیس کۆمەڵێک شێواندنی مەعریفی لەخۆدەگرێت کە پەیوەندییان بە وێنەی جەستەوە هەیە. لەڕادەبەدەر باو و نادادپەروەرانە و زۆر سنووردارن

.

شێواندنی مەعریفی سەبارەت بە خۆراک و کێش و وێنەی جەستە کێشەیەکی بەربڵاوە لە تێکچوونی خواردن (ED). بەپێی مۆدێلی مەعریفی، ئەم بیرکردنەوە ناکارامە و ناعەقڵانیانە کاریگەرییان لەسەر چۆنیەتی هەستکردنی نەخۆشەکان هەیە سەبارەت بە شێوەی جەستەیی خۆیان. بۆیە کێشەکە لە جەستەیاندا نییە، بەڵکو لە بیرکردنەوە و هەستەکاندایە کە لەو وێنەیەی کە لەسەری هەیانە سەرهەڵدەدەن. لەم چوارچێوەیەدا تۆماس کاش کۆمەڵە شێواوییە مەعریفیەکانی وەرگرت کە لەلایەن ئارۆن بێک و ئەلبێرت ئێلیسەوە پێشنیارکرابوون و لە پێوەندی لەگەڵ تێکچوونی خواردندا کاری لەسەر کردەوە. کۆمەڵێک هەڵەی مەعریفی بزماری خستە خوارەوە کاتێک باس لە دەرکەوتن دەکرێت. ئەم بیرکردنەوە شێواوانە پێیان دەوترێت دەیان پیس، بە سویدی پێی دەوترێت "دەیان پیس".

شێواندنەکانی ناو دەیان پیس چین؟

تێکچوونی خواردن بە کۆمەڵێک بیرکردنەوەی ناعەقڵانی و بەردەوام سەبارەت بە خۆراک و کێش و وێنەی جەستە دەناسرێتەوە. ئەو شێواندنانەی لە دەیان پیسەکەدا هاتووە پەیوەندییان بە وێنەی جەستەوە هەیە. با چاوێک بخشێنین کە ئەوان کێن و چۆن دەبێت مامەڵەیان لەگەڵ بکەین.

1- جوانی یان دڕندە یەکەم شێواندنە لە دەیان پیسەکەدا

ئەمە بیرکردنەوەیەکی دووبەرەکییە کە لە نێوان دوو جەمسەردا دەجووڵێت: جوانی و ناشیرینی. تووشبووان وا گریمانە دەکەن کە ئەگەر جوان نەبن، ناشیرینن. بەردەوامی نێوان دوو جەمسەرەکە کاڵ دەبێتەوە و دەگۆڕێت بۆ دوو جەمسەری.


بیرکردنەوەی هەموو شتێکە یان هیچ، دیدگایەک کە هەموو شتێک ڕەش یان سپییە و هیچ شوێنێکی بۆ هیچ شتێکی خۆڵەمێشی نییە. ئەم شێواندنە لە دەربڕینەکانی وەک: "من یان جوانم یان ناشرینم" یان "یان تەنکم یان قەڵەوم"دا دیارە. ئەگەر تووشی ئەم جۆرە شێواندنی مەعریفی بوویت، پێویستە:

پەرەپێدانی نەرمی مەعریفی. ئەم توانایە یارمەتیت دەدات بۆ پەرەپێدانی تێگەیشتن و هاوسۆزی بۆ خۆت. هەروەها فێرت دەکات چۆن مامەڵە لەگەڵ کێشەکان بکەیت بە شێوەیەکی لێبوردە و گونجان.

لەبیرت بێت هەموو شتێک ڕەش و سپی نییە. پێویستە پێوەرێکی یەک تا دە بەکاربهێنیت بۆ هەڵسەنگاندنی وێنەی جەستەت. نابێت جەستەت بە کۆی گشتی لەبەرچاو بگرێت بەڵکو بە بەش بەش. بۆ نموونە پێویستە بیر لەوە بکەیتەوە کە حەزت لە چییە لە جەستەتدا. بەڵکو بیر لە هەموو ئەو کارانە بکەرەوە کە دەتوانیت بە جەستەت بیکەیت و وەک ئەو کارە سەرسوڕهێنەرەی ئەندازیاری بناسە کە هەیەتی.

تاقیکردنەوەی ڕەفتار ئەنجام بدە. بچۆرە دەرەوە بۆ سەر شەقام و چاودێری جۆری جیاوازی جەستەی هەموو کەسێکی تر بکە.

2- ئایدیالی ناڕاستەقینە

ئەم شێواندنە مەعریفییە بەهۆی هەڵسەنگاندنی ڕواڵەتی خۆیانەوە دەردەکەوێت کە تووشبووەکان لەسەر بنەمای مۆدێلێکی ستانداردی ئایدیاڵ. لە ئەنجامدا خۆیان وەک ناتەواو هەست پێدەکەن. ئەوان خۆیان بە قەڵەوتر یان ناشرینتر دەبینن لە پێوەندی لەگەڵ ئەو مۆدێلە ئایدیاڵەی کە خۆیان لەگەڵیدا بەراورد دەکەن.

سۆشیال میدیا دەتوانێت کاریگەرییەکی ناباوەر هەبێت کاتێک باس لە حوکمدان لەسەر وێنەی جەستە دەکرێت. بۆ مامەڵەکردن لەگەڵ ئەم بیرکردنەوە ناکارامەیە، پێویستە:


هەوڵبدە سەردانی پڕۆفایلی سۆشیال میدیای ئەو کەسانە نەکەیت کە لە ڕووی جەستەییەوە خۆت بەراورد دەکەیت.

مۆدێلی نوێ بدۆزەرەوە، بەڵام تەرکیز لەسەر شێوەی جەستەیی مەکە. بەڵکو سەرنجت لەسەر ئەو فەزیلەتانە بێت کە دەتوانیت لێیان فێر بیت.

3. بەراوردکردنی نادادپەروەرانە

ئەمەش کاتێک ڕوودەدات کە تووشبووان تەنها خۆیان بەراورد بکەن بەو کەسانەی کە ئەو تایبەتمەندییە جەستەییانەیان هەیە کە حەز دەکەن هەیانبێت. بۆ نموونە لەوانەیە دەربڕینی وەک "دەبوو وەک X تەنک بم" یان "خۆزگە ماسولکەکانی Yم هەبوایە" بەکاربهێنن.



ئەم بەراوردکردنانە هەمیشە لە هەڵکشاندان. بە واتایەکی تر تەنها لەگەڵ کەسانێکدا ئەنجام دەدرێن کە بە باشتر دادەنرێت نەک خراپتر (بەراوردی دابەزین). ئەگەر ئەمە کێشەی تۆیە، پێویستە:

ئاگاداربە کەی و لە کوێ زۆرترین بەراورد بە خۆت دەکەیت و بەدوای بژاردەی نوێدا بگەڕێ کە سەرنجت لەسەر لایەنەکانی تر بێت.

هەوڵبدە خۆت بەراورد نەکەیت بە کەسانی تر. ئەگەر ئەوەت کرد، دڵنیابە کە بە شێوەیەکی دادپەروەرانە یان دابەزین ئەنجامی دەدەیت. لە ڕاستیدا پێویستە بەدوای بەراوردێکی بردنەوە و بردنەوەدا بگەڕێیت.

4. شووشەی گەورەکەرەوە

ئەمەش بریتییە لە ئاراستەکردنی سەرنج بۆ سیفەتە نەرێنییەکان یان کەموکوڕییەکانی ڕواڵەتی جەستەیی و زیادەڕەویکردنیان و هەستکردنیان بەو ڕەهەندانەی کە نییانە. بۆ نموونە "قاچەکانم زۆر قەڵەون و وایان لێدەکەم زۆر ناشرین دەربکەوم". بۆیە تووشبووان لایەنە ئەرێنییەکانی خۆیان نابینن، بەڵکو تەنیا ئەوانە دەبینن کە بە سووکایەتیکردن دادەنرێت. ئەگەر تاوانباری ئەم جۆرە شێواندنە، پێویستە:

کاتێک بۆ سەرنجدان بە لایەنە خۆشەکانی خۆت تەرخان بکە. لیستێکیان بۆ دروست بکە و بە چاوی داخراوەوە بیبینە. پاشان ئەو هەستە خۆشەی کە هەستی پێدەکەیت بەرامبەر بەم بەشانەی جەستەت درێژبکەرەوە بۆ ئەو بەشانەی کە لێیان ناڕازیت.

سەرنجت بۆ ئەو شتانە تەرخان بکە جگە لەو بەشانەی خۆت کە حەزت لێی نییە. ئەو چالاکییانە بکە کە تەرکیزت لەسەریان نەبێت.

5. عەقڵی کوێر

ئەم بیرکردنەوە ناکارامەیە بریتییە لە کەمکردنەوە یان پشتگوێخستنی بەشە ئەرێنییەکانی وێنەی جەستە. بۆ نموونە "تۆ دەڵێی قاچەکانم جوانن، بەڵام تەنها بۆ ئەوەی جوان بم دەیکەیت" یان "دەڵێت لووتم خۆشە بەڵام تەنها لەبەر ئەوەی خۆشەویستمە" یان "گوێچکەکانم وا دەکات زۆر ناشرین دەربکەوم" ( لەلایەن ژنێکی سەرنجڕاکێشەوە وتراوە). ئەگەر ئەمە وەک تۆ دەنگ بدات، پێویستە:

ئەو کۆمێنتە ئەرێنیانەی کەسانی تر لەسەرت دەیکەن بە خۆشەویستیەوە وەریبگرە و قبوڵ بکە. پشتگوێیان مەخە یان کەمیان مەکە.

ئاگاداری ئەو بەشانەی خۆت بە کە حەزت لێیە و پشتگوێت خستووە چونکە سەرنجت لەسەر ئەو بەشانە بووە کە حەزت لێی نییە.

٦- دەیان پیس تێنەگەیشتن لە دەروونیش دەگرێتەوە

ئەمەش ئاماژەیە بۆ کاتێک کە تاکەکان پێیان وایە کەسانی دیکە بەو شێوەیەی کە خۆیان هەست پێدەکەن چاودێرییان دەکەن. ئەوان پێیان وایە دەتوانن کردەوە و تێڕوانینەکانی کەسانی دیکە لە پێوەندی لەگەڵ هەندێک لایەنی ناخۆشی وێنەی جەستەیان بخوێننەوە یان لێکبدەنەوە. بۆ نموونە "من هاوبەشم نییە چونکە زۆر قەڵەوم"، یان "دەزانم هەمووان پێیان وایە من ناشرینم". ئەگەر ئەمە تۆیت، پێویستە:

لەبیرت بێت ئەوەی تۆ پێت وایە ئەوانی تر گریمانەیان دەکەن دەربارەی تۆ، پێشبینییەکە کە تۆ ئەنجامی دەدەیت بۆ ئەوەی چۆن هەست بە خۆت دەکەیت.

لەبیرت بێت خەڵک بەردەوام سەیری تۆ و جەستەت ناکەن.

7. بڵاوبوونەوەی ناشیرینی

ئەمەش بڵاوبوونەوەی ناڕازیبوونە لە بەشێکی جەستە بۆ بەشەکانی تر. بێزاری وەک شەپۆلی شۆک بەسەر جەستەدا بڵاودەبێتەوە. وەک ئەوە وایە کە بەردێک فڕێ بدرێتە ناو دەریاچەیەکەوە. شەپۆلەکان زیاتر بەسەر تەواوی ڕووی ئاوەکەدا بڵاودەبنەوە.

هەمان شت لەگەڵ ناتەبایی وێنەی جەستەدا ڕوودەدات. بۆ نموونە "چۆن دەتوانم بە قۆڵی لەم شێوەیە جگە لە ترسناک هیچی تر بم؟" یان "لوتی ناشرین و دوو چەناگەم هەموو دەموچاوم تێکدەدات". ئەگەر قوربانی ئەم جۆرە بیرکردنەوانە بوویت، پێویستە:


دڵنیابە ئەوەندە کات بەسەر نابەیت بۆ سەیرکردنی خۆت لە ئاوێنەدا.

تەرکیز لەسەر ئەو بەشانەی خۆت بکە کە حەزت لێیە و ڕێگری بکە لە گەیشتن بە شەپۆلی شۆکی ناڕەزایی.

8. یاری لۆمەکردن

ئەمەش کاتێک ڕوودەدات کە تووشبووان هەندێک ڕووداوی نەرێنی دەگەڕێننەوە بۆ ئەو بەشەی ڕوخساری جەستەیی خۆیان کە هەست بە ناڕازیبوون دەکەن لێی.


بۆ نموونە لەوانەیە وا بزانن کە هاوڕێکانیان بانگهێشتی ئاهەنگێکیان نەکردووە، چونکە کێشیان زۆر زیادە. یان ئەوەی کە ئامۆزاکانیان لەگەڵیان ناچنە دەرەوە چونکە گوێچکەکانیان زۆر گەورەیە. لە ڕاستیدا ئەوان بەبێ ئەوەی بنەمایەکی دروستیان هەبێت بۆ پشتگیریکردن، ئەنجامێکی ئارەزوومەندانە دەردەهێنن. ئەگەر قوربانی ئەم جۆرە ڕەفتارەیت پێویستە:

لە خۆت بپرسە چ هۆکارێکی تر هەیە کە بتوانێت ڕوونی بکاتەوە کە چی ڕوویداوە. ئایا بەڕاستی پەیوەندی بە تۆوە هەیە وەک مرۆڤێک؟

هەنگاوێک لە بیرکردنەوەکانت پاشەکشە بکە و بە شێوەیەکی ڕەخنەگرانە لێیان بکۆڵەرەوە. باوەڕ بە هەموو ئەو شتانە مەکە کە پێت دەڵێن.

9. پێشبینیکردنی ڕووداو

ئەمەش بە واتای پێشبینیکردنی ناخۆشی بە پشتبەستن بە وێنەی جەستە. بۆ نموونە وتنی "دڵنیام هەرگیز لەگەڵم نەدەچوونە دەرەوە چونکە من زۆر ناشرینم". لە کۆتاییدا ئەم جۆرە بینینانەی داهاتوو دەبنە واقیع. بە واتایەکی تر دەبنە پێشبینی خۆجێبەجێکەر. ئەگەر تۆ تاوانباری ئەمانە، پێویستە:

لێکۆڵینەوە بکە کە دەتوانیت چی بکەیت بۆ ئەوەی شتەکان باشتر بن.

ڕووداوەکە بە شێوەیەکی ئەرێنی ببینە.

دوور بکەوەرەوە لە پێشبینی ڕەشبینانە.

10. سنووردارکردنی جوانی

ئەمەش ئەو مەیلەیە کە پێمان وایە دەرکەوتن کۆمەڵێک سنووردارکردن دەخاتە سەر ئەوەی کە دەتوانین چی بکەین. بۆ نموونە "ئەو کراسە لەگەڵمدا ناگونجێت تا قۆڵەکانم باریکتر نەبن". ئەم شێوازە بیرکردنەوە لە ڕادەبەدەر سنووردارە، وێنەی جەستە دەکاتە بەربەستێک بۆ چێژوەرگرتن لە ژیان. ئەگەر ئەمە تۆیت، پێویستە:

لە خۆت بپرسە چۆن وێنەی جەستەت دەتوانێت سنووردارت بکات.

واز لە سنووردارکردنی ژیانت بێنە بەهۆی چۆنیەتی دەرکەوتنت. ئەگەر بە جلی مەلەوانییەکەوە هەستت بە باشی نەکرد، جلێکی تر لەبەر بکە، بەڵام تەنها لەبەر ئەوەی پێت وایە ناتوانی بیکینی تەواو لەبەر بکەیت، واز لە چێژوەرگرتن لە خۆر و دەریا و کەنار دەریا مەهێنە.

11- بیرۆکەی هەستکردن بە ناشیرینی

ئەمەش واتە گۆڕینی باوەڕێک بۆ ڕاستییەکی ڕەها. بۆ نموونە "هەست بە ناشیرینی دەکەم بۆیە دەبێت وا بم". تووشبووان وا گریمانە دەکەن کە بیرکردنەوەکانیان کۆپییەکی دڵسۆزانە لە واقیع و گریمانەیەکی سادە نییە سەبارەت بەو واقیعە. ئەگەر ئەم کارە دەکەیت، پێویستە:

درک بەوە بکە کە کاتێک هەست بە شێوازێکی دیاریکراو دەکەیت یان بیرکردنەوەیەکی دیاریکراو دەکەیت، واقیع لەو ڕوانگەیەوە دەبینیت. بەڵام مەرج نییە وابێت.

تۆمارێک لە سەرنجەکانی کەسانی تر بکە کە لەگەڵ بۆچوونی تۆدا ناگونجێت.

باوەڕکردن بەوەی کە تۆ ناشرینیت تەنها لەبەر ئەوەی هەست بەو جۆرە دەکەیت، شێواندنێکی مەعریفییە کە بەشێکە لە دەیان پیس.

12- ڕەنگدانەوەی خراپی باری دەروونی - دوا شێواندن لە دەیان پیسدا

لەم شێواندنە مەعریفیەدا، ئەو دڵەڕاوکێ یان باری دەروونی خراپەی کە بەهۆی ڕووداوێکی دیاریکراوەوە دروست دەبێت دەگوازرێتەوە بۆ خودی جەستە. بۆ نموونە ڕۆژێکی سترێساوی لە شوێنی کار یان قوتابخانە لە کۆتاییدا دەگەڕێتەوە بۆ دەرکەوتن. تووشبووان پێیان وایە کە بە جەستەیەکی جیاوازەوە ناچار نەدەبوون ڕووبەڕووی ئەم ڕووداوە نەرێنیانە ببنەوە. ئەگەر هەستت بەم جۆرە کرد، پێویستە:


چالاکیەک ئەنجام بدە کە یارمەتیت دەدات فشاری دەروونی کەم بکەیتەوە. ئەگەر توڕە بوویت گوێ لە هەستەکەت بگرە و قبوڵ بکە. لە هیچ بارودۆخێکدا ئەوەی هەستی پێدەکەیت بەهۆی شتێکی ترەوە مەگەرەوە بۆ جەستەت

دەیان پیسی شێواندنی مەعریفی کاریگەری لەسەر چۆنیەتی هەستکردن بەو کەسانەی کە تووشی تێکچوونی خواردن بوون، هەست بە واقیع و خۆیان و جەستەیان دەکەن. ئەوان وەک جۆرێک لە فلتەر وان کە دواجار ئەو گریمانانەی کە هەیانە و هەموو بیروباوەڕە ناعەقڵانییەکانیان پشتڕاست دەکاتەوە. ئەگەر هەریەکێک لەم شێواندنانەت لە پەیوەندی لەگەڵ وێنەی جەستەی خۆتدا دەستنیشان کردووە، هەوڵبدە بزانیت شێوازی هەستکردنت بە خۆت چۆن کاریگەری لەسەر پەیوەندیت لەگەڵ جەستەتدا هەبووە

The dirty dozen: Cognitive distortions in eating disorders.

The so-called dirty dozen encompasses a set of cognitive distortions related to body image. They are extremely common, unfair and highly restrictive.

Cognitive distortions about food, weight and body image are a widespread problem in eating disorders (ED). According to the cognitive model, these dysfunctional and irrational thoughts affect how patients feel about their physical appearance. Therefore, the problem is not in their bodies, but in the thoughts and feelings that arise from the image they have of it. In this context, Thomas Cash took up the set of cognitive distortions proposed by Aaron Beck and Albert Ellis and reworked them in relation to eating disorders. He nailed down a set of cognitive errors when it comes to appearance. These distorted thoughts are called The Dirty Dozen, in Swedish called "the dirty dozen".

What are the distortions in the dirty dozen?

Eating disorders are characterized by a set of irrational and persistent thoughts about food, weight and body image. The distortions included in the dirty dozen relate to body image. Let's take a look at who they are and how we should deal with them.

1. Beauty or the Beast is the first distortion in the dirty dozen

This is a dichotomous thought that moves between two poles: beauty and ugliness. Sufferers assume that if they are not beautiful, they are ugly. The continuum between the two poles is blurred and it turns into bipolarity.


It's an all-or-nothing mindset, a perspective where everything is black or white with no room for anything gray. This distortion is evident in expressions such as: "I am either pretty or ugly" or "I am either thin or fat". If you experience this type of cognitive distortion, you should:

Develop cognitive flexibility. This ability helps you develop understanding and empathy for yourself. It also teaches you how to deal with problems in a tolerant and adaptive way.

Remember that everything is not black and white. You should use a scale of one to ten to rate your body image. You should not consider your body as a whole but in parts. For example, you should think about what you like about your body. Instead, think about all the things you can do with your body and recognize it as the amazing feat of engineering that it is.

Conduct a behavioral experiment. Go out on the street and observe everyone else's different body types.

2. The unreal ideal

This cognitive distortion is manifested by the sufferers evaluating their own appearance based on an ideal standard model. Consequently, they perceive themselves as imperfect. They see themselves as fatter or uglier in relation to the ideal model they compare themselves to.

Social media can be incredibly influential when it comes to judging body image. To deal with this dysfunctional thinking, you should:


Try not to visit the social media profiles of the people you physically compare yourself to.

Find new models, but don't focus on their physical appearance. Instead, concentrate on the virtues you can learn from them.

3. The unfair comparison

This occurs when sufferers only compare themselves to those who have the physical characteristics they would like to have. For example, they may use expressions like "I should be thin like X" or "I wish I had Y's muscles".


These comparisons are always rising. In other words, they are only done with people who are considered better, not worse (descending comparison). If this is your problem, you should:

Keep track of when and where you compare yourself the most and look for new options that focus your attention on other aspects.

Try not to compare yourself to others. If you do, make sure you do it in a fair or descending manner. In fact, you should look for a win-win comparison.

4. The magnifying glass

This is about directing attention to the negative qualities or flaws in the physical appearance, exaggerating them and perceiving them in dimensions that they do not have. For example "My legs are too fat and they make me look so ugly". The sufferers therefore do not see their positive aspects, but only those that are deemed derogatory. If you are guilty of this type of distortion, you should:

Take time to notice the pleasant aspects of yourself. Make a list of them and visualize them with your eyes closed. Then extend the pleasant feeling you experience towards these parts of your body to the parts you are unhappy with.

Allocate your attention to things other than the parts of you that you don't like. Do activities that don't focus your concentration on them.

5. The blind mind

This dysfunctional thinking involves diminishing or ignoring the positive parts of body image. For example, "You say my legs are beautiful, but you're just doing it to be nice" or "He says my nose is nice but it's only because he's my boyfriend" or "My ears make me look so ugly looking” (said by an attractive woman). If this sounds like you, you should:

Receive and accept with love the positive comments others make about you. Don't ignore or minimize them.

Take care of the parts of yourself that you like and that you've neglected because you've been concentrating on the ones you dislike.

6. The Dirty Dozen also involves misunderstandings of the mind

This refers to when individuals believe that others observe them as they perceive themselves. They believe they can read or interpret other people's actions and perceptions in relation to some unpleasant aspect of their body image. For example, "I don't have a partner because I'm so fat", or "I know everyone thinks I'm ugly". If this is you, you should:

Remember that what you think others assume about you is a projection you make of how you perceive yourself.

Remember that people are not looking at you and your body all the time.

7. Spread of ugliness

This is the spread of dissatisfaction with one part of the body to other parts. Disgust spreads like a shock wave throughout the body. It is like when a stone is thrown into a lake. The ripples spread increasingly over the entire water surface.

The same thing happens with body image mismatch. For example, "How can I be anything but horrible with arms like this?" or "My ugly nose and double chin are ruining my whole face". If you are a victim of these types of thoughts, you should:


Make sure you don't spend so much time looking at yourself in the mirror.

Focus on the parts of yourself that you like and prevent the shock wave of dissatisfaction from reaching them.

8. Blame game

This occurs when sufferers attribute some negative event to the part of their physical appearance with which they feel dissatisfied.


For example, they may assume that their friends didn't invite them to a party because they are so overweight. Or that their cousins won't go out with them because their ears are too big. In fact, they draw an arbitrary conclusion without having a valid basis to support it. If you are a victim of this type of behavior you should:

Ask yourself what other reasons there might be that could explain what happened. Is it really about you as a person?

Take a step back from your thoughts and examine them critically. Don't believe everything they tell you.

9. Prediction of accident

This means predicting unhappiness based on body image. For example saying "I'm sure they would never go out with me because I'm so ugly". Ultimately, these types of future visualizations become reality. In other words, they become self-fulfilling prophecies. If you are guilty of these, you should:

Investigate what you can do to make things better.

Visualize the event in a positive way.

Avoid making pessimistic predictions.

10. Limiting beauty

This is the tendency to believe that appearance places a series of limitations on what we can do. For example, "That shirt won't fit me until my arms are slimmer." This way of thinking is extremely limiting, making body image an obstacle to enjoying life. If this is you, you should:

Ask yourself how your body image can limit you.

Stop limiting your life because of how you look. If you don't feel good in one swimsuit, wear another, but don't stop enjoying the sun, sea and beach just because you think you can't wear the perfect bikini.

11. The idea of feeling ugly

This means turning a belief into an absolute truth. For example "I feel ugly so I must be". Sufferers assume that their thoughts are a faithful copy of reality and not a simple hypothesis about it. If you do this, you should:

Realize that when you feel a certain way or think a certain way, you see reality from that perspective. However, it is not necessarily so.

Make a record of other people's comments that do not agree with your opinion.

Believing you are ugly just because you feel that way is a cognitive distortion that is part of the Dirty Dozen.

12. The bad mood reflection - the last distortion in the dirty dozen

In this cognitive distortion, the anxiety or bad mood generated by a certain event is transferred to the body itself. For example, a stressful day at work or school ends up being attributed to appearance. The sufferers believe that with a different body they would not have to face these negative events. If you feel this way, you should:


Do an activity that helps you reduce stress. If you are angry, listen to your feeling and accept it. Under no circumstances attribute to your body what you feel because of something else.

The dirty dozen of cognitive distortions affect how people with eating disorders perceive reality, themselves, and their bodies. They are like a kind of filter that ultimately confirms the assumptions they have and all their irrational beliefs. If you have identified any of these distortions in relation to your own body image, try to find out how your way of perceiving yourself has affected your relationship with your body.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر