ئەخلاق چییە وبە چی نەوعە رەفتارەێک دەوەتریت؟
ئەخلاق چوارچێوەیەکی تایبەتی ڕەفتار و ئەخلاقییە کە لەسەر بنەمای زانست و زانستی ڕەفتار دامەزراوە.
ئەوەی موسڵمانان پێی دەڵێن ئەخلاق درۆ و بێ ئەخلاقییە.
ئیمە وەک کەسان دەرونناس دژی ئەوین کە ئەخلاق شەرتە نەک جوانی هەلیە ئەو کەسی ئەو قسەی کردوە نەخوشە.
لە ئیسلامدا ئەخلاق لە کایەیەکی فیزیکیدا هەڵکەوتووە، وەک ئەندامی زاوزێی مێینە، ئەندامی زاوزێی پیاو، مووی سەری ئافرەت. ئەم جورە هەلسوکەوتانە نەوعێک لە نەخوشینی دەروننیە وەک دلپیسی و جەنونی سادیزمی خەلک ئازاری.
ئەگەر لەسەر بنەمای دەروونناسی ڕەفتار سەیری ئەمە بکەین، ئەم ڕەفتارەی موسڵمانان ناتەندروستە و جۆرێکی مەترسیدارە لە شێتی سێکسی و سادیزمی جنسیە نەک ڕەفتارێکی ئەخلاقی و ئەمەش نەخۆشییەکی دەروونییە کە مەلاکان لە ریگای ئائینەوە توشی بوون.
ئەخلاق وەک بەرپرسیار بوون و بەرپرسیار بوون لە ڕەفتار و ئەدای مرۆڤدا.
ئەخلاق ئاماژەیە بۆ چەند جۆرێک لە ڕەفتار.
پێناسەی سادەی ئەخلاق چییە؟
ئەخلاق پاساوی عەقڵانی بۆ حوکمەکانی ئەخلاقیمان دەکۆڵێتەوە؛ لێکۆڵینەوە لەوە دەکات کە لە ڕووی ئەخلاقییەوە چی ڕاستە یان هەڵەیە، دادپەروەرە یان نادادپەروەرانە. بە مانایەکی فراوانتر ئەخلاق ڕەنگدانەوەی لەسەر مرۆڤ و کارلێککردنی لەگەڵ سروشت و لەگەڵ مرۆڤەکانی دیکە، لەسەر ئازادی، لەسەر بەرپرسیارێتی و لەسەر دادپەروەری هەیە
ئەخلاق چی بە ئاسانی ڕوون دەکرێتەوە؟
ئەخلاق باشترین بژاردە بەو بژاردەیە پێناسە دەکات کە بە باشترین شێوە ئەو شتە بەدەست دەهێنێت کە باشە و ڕاستە و لەگەڵ سروشتی ئەو شتانەی کە باسی لێوە دەکرێت یەکدەگرێتەوە. لە سەنتەری ئەخلاقدا، ئێمە ئەمانە بە 'بەهاکان'، 'بنەماکان' و 'ئامانج' ناودەبەین. بەهاکان پێمان دەڵێن چی باشە – ئەو شتانەن کە ئێمە هەوڵیان بۆ دەدەین و ئارەزووی دەکەین و هەوڵی پاراستنیان دەدەین.
پێناسەی ئەخلاقی من چییە؟
ئەخلاقی کەسی ئاماژەیە بۆ بیروباوەڕی مرۆڤ سەبارەت بە چی ڕاست و هەڵە و ڕێنمایی تاکەکان دەکات لەو بڕیارانەی کە لە شوێنی کار و دەرەوەی شوێنی کار دەیدەن.
بێگومان ئەخلاق کردەوەیەکی ڕەفتارییە لەسەر بنەمای تێگەیشتن و هۆشیاری کۆمەڵایەتی و ناسینی مافی مرۆڤ و ڕێزگرتن لە مافی ئەوانی تر و بەبێ هیچ هۆکارێک چوونە ناو تایبەتمەندییەکانی ئەوانی ترەوە دوورە لە ئەخلاق
ئەخلاق واتە هەموو مرۆڤێک مافەکانی خۆی دەزانێت و سنووریەکی تایبەتی هەییە و مافی ئەوەی نییە دەستوەردان لە ژیانی کەسی و تایبەتی کەسانی دیکە بکات.
ئەخلاقی کەسایەتی جەخت لەسەر ئەو لێهاتوویی و پراکتیکانە دەکاتەوە کە کاریگەرییان لەسەر وێنەی گشتی و هەڵوێست و ڕەفتارەکانت هەیە. ئەم ڕێگایە چارەسەری خێرا پێشکەش دەکات — چۆن زیاتر دڵڕفێن بیت، دیدێکی ئەرێنیترت هەبێت، خەڵک وەک تۆ بکەیت، و کاریگەری لەسەر خەڵک دروست بکەیت بۆ ئەوەی ئەوەی تۆ دەتەوێت بیکەن
ئەخلاقی کەسایەتی ستیڤن کۆڤی چییە؟
ئەخلاقی کەسایەتی و کارەکتەر چەمکێکە کە لەلایەن ستیڤن کۆڤیەوە بە باشی ڕوون کراوەتەوە. کەسایەتی ئێمە ئەوەیە کە ئەوانی تر تێبینی دەکەن کاتێک ئێمە لەگەڵیان کارلێک دەکەین، شتەکانی وەک قسە و کردەوە و جل و بەرگمان. کارەکتەری ئێمە کۆی بنەما و بەها و باوەڕە نەبینراو و بنەڕەتییەکانمانە.
ئەخلاقی تەندروست هەرگیز ڕێگەم پێنادات دەستوەردان لە ژیانی تایبەتی و کەسی کەسانی دیکەدا بکەم. ئەگەر لەم چوارچێوەیەدا بچینە دەرەوە، دوور لە ئەخلاق و دژە ئەخلاق مامەڵەمان کردووە
ئەگەر دەست بکەین بە شیکارییەکی دەروونی بۆ ئەم بابەتە، مەلاکان نەخۆشی دەروونی دژە کۆمەڵایەتین.
بەپێی زانستی دەروونناسی ئەخلاقی، مەلاکان بێ ئەخلاقیترین و دوژمنی ئەخلاقی مرۆڤن
چونکە لەژێر ناوی خورافاتی ئایینیدا، مەلاکان ڕۆژانە دەستوەردان لە ژیانی تایبەتی و کەسی خەڵک دەکەن و لەژێر ناوی خورافاتە پیرۆزەکاندا میللەت بە گەمژە و خۆیان بە ژیر دەزانن.
ئەم هەڵسوکەوتە ئەوەمان بۆ دەردەخات کە مەلاکان بەشە گەمژەکەی کۆمەڵگان چونکە بیری گەمژانەیان هەیە
چونکە مەلاکان دەستوەردان لە ژیانی تایبەتی خەڵک دەکەن و هێرش دەکەنە سەر ژنان و پیاوان هان دەدەن بۆ کوشتنی ژنان و کچان و ئەم جۆرە ڕەفتارانەش لە چوارچێوەی تاوانی دژە کۆمەڵایەتیدایە.
کاتێک دەمانەوێت باسی ئەخلاق بکەین، فەلسەفەی ئەخلاقی زۆر قووڵە و پێویستی بە بابەتێکی زۆر درێژ هەیە لەگەڵ ڕوونکردنەوەیەکی تەواو و قەناعەت پێکەر.
کاتێک مرۆڤ ئاشنا دەبێت بە مافەکانی، خۆکارانە چوارچێوەیەکی ئەخلاقی بۆ خۆی دروست دەکات، چونکە مرۆڤ ئاشنایە بە مافەکانی و ئامادە نییە دەستوەردان لە ژیانی تایبەتی کەسانی دیکە بکات، چونکە هەڵسوکەوتی هەر مرۆڤێک بەشێکی گرنگە لێی ژیانی تایبەتی و کەسی خۆی، کەس ئەم مافەی نییە دەستوەردان لە ژیانیدا بکات.
هەر کەسێک تەمەنی بگاتە ١٨ ساڵ، ئەگەر کێشەی دەروونی و دەروونی نەبێت، بە کەسێکی تەواو دادەنرێت.
وە هیچ کەسێک مافی ئەوەی نییە لە ژیانی تایبەتی مرۆڤەکان دەستوەردان بکات وبە پیاوێکی گەورە یان ژنێکی گەورە بڵێت چۆن جل و بەرگ بپۆشێت، چۆن قژی شانە بکات، یان چۆن پێبکەنێت یان دڵخۆش بێت.
هەرکەسێک خەریکی ئەو جۆرە ڕەفتارانە بێت، کەسێکی نەخۆشی دەروونییە و پێویستە دەستبەجێ ڕاوێژ بە پزیشکی دەروونی و سەردانی دەرونناس بکات.
مەلاکان لە ڕۆژهەڵاتی ناوەڕاست و بە تایبەتی لە کوردستان نەخۆشە دەرونی و ئاینیەکان لە جۆری سادیزم و خراپ بەکارهێنانی کۆمەڵگان. مەلاکان ئەمرۆ وەک میکرۆبی کومەلگا ناسراوەن وە بەراستی میکرۆبن.
وە مەلا نەخۆشە دەروونییە سادیستەکان پێویستە چارەسەری دەروونی بکەن.
ئەمە یەکێکە لە کارە دژە ئینسانی و نائەخلاقیەکانی مەلاکان.
ئەگەر گەنجێک لە بنەماڵەیەکدا پرسیارێک لەبارەی بوونی خودا یان راستی و یان درۆ بوونی دین ، مەلا تاوانبارەکان لە ریگای بنەمالەکانیانئ ئەم گەنجەدا وەک ئەوەی جنۆکەی هەبیت و یان بووبێت، بانگی خێزانی کەسەکە دەکەن، وە لەژێر ناوی کورەەیان یان کچەکەیان جنۆکە ی هەییە ، کەسەکە دەخەنە ژێر ئەشکەنجەی دەروونی و ڕۆحییەوە و کەسەکە لە ڕووی دەروونییەوە تیک دەشکێنن، لەناوی دەبەن مەلاکان لە ژیر ناوەی ئایندا. چونکە مەلا بە وەهەم دەژیت ئائینەکەی تەوهەمە.
هەر مرۆڤێک ماف و شێوازی تایبەتی خۆی نەزانێت ناتوانێت خاوەنی ئەخلاقی تەندروست بێت.
هۆشیاری مرۆڤ و مافی مرۆڤی مرۆڤ و زانینی شێوازی ئەم ڕەفتارانە دەتوانێت مرۆڤێکی پەرەسەندوو بێت، جگە لەمەش مرۆڤ ئاژەڵ فیکر ئە لرۆڤانە ئاژەلی مرۆڤ نەمان مۆرفیکە، مەلا لە ڕاستیدا ئاژەڵێکی مرۆڤ نەمان
وە مەلا دەروونیەکان پێویستە ئاماژە بە پسپۆڕانی دەروونناس و پسپۆڕانی دەروونی بکەن بو ئەوی لە ئەو دەرد نەهامەتیە رەزگار بوون.
ئەخلاق لە زانست و تیگەیشتن وناسینی مافی خۆ ورێزگرتن لە مافی خەلک پی دەوەتریت ئەخلاق. کەسیک کە خاون مورال و ئەخلاق بێت هەرگیز بەخۆیی ریگا نادات تا لە ژیانی تایبەتی خەلکی دا دەست وەردان بەکات..
ئەوی وامەلاکان ئەنجامی دەدن لەکومەلگادا ئەوپەری بی ئەخلاقی و بی مورالیە کە باسی ژیانی تایبەتی خەلکی دەکەن و شەو و روژباسی چونیەتی لیباسی ژنان وهەلسووکەوتی کوران وگەنجان دەکەن و هەول دەدن گوشار بخنە سەرگەنجان لە ریگای ترساندن و تیرور بو ئەوی بەخواستو ویستی مەلاخورافاتیەکان جاش ئیسلامیەکان هەلسوکەوت بەکەن.
مرۆڤی کامل وپیشکەوتو بە ئەومرۆڤانە دەلێن کە هیچکات بەخۆییان ریگا نادەن تا لە ژیانی تایبەتی خەلکیدا دەخالەت بەکەن.
بە پی زانستی دەرونناسی کومەلایەتی و ماف ناسی بی مورالترین و بی ئەخلاقترین کەس لە کومەلگای ئیمە لەکوردستاندا مەلاکانن. هووکاری زال بوونیی مەلاخورافاتیەکان لە کومەلگای ئیمەدا نەزانی وگەمژە بوونیی خەلکەکییە کە حکومەتی ناوچەکە نەیتوانیوە خەلکەکە لەبواری زانست و هوشیاری فیگری ئاگاە بەکاتەوە هەرچی بارەی هوشیاری خەلک نەزم بیت ئەوا مەلاخورافاتیەکان زورترسواری عەقل و میشکی خەلکی نەزان دەبن..
پئیستا ئیمە لەسەردمی زانستو تەکنولوجیدا ژیان دەکەین و هەر زانستیکمان پێویست بیت بە ئاسانی لە ریگایی توورە کومەلایەتیەکانەوە بەدەستی دەهینین، پێویست ناکات مەلایەک وەک رییویی سمیل چەور بیت باسی مورال وئەخلاقمان بوبەکات لە کاتیکدا خودی مەلاکان بی مورالترین و بی ئەخلاقترین پیسترین مرۆڤی سەرزوەین.
کاتێک دەلێن مەلا یانی میکرۆبی نێوکومەلگا و ئەم میکرۆبانە لەریگای مەکتبی قوتابخانەای ئائینیەوە توشی مییکرۆبی میشکی ئائینی دەبن، ومەلا یانی پیسترین کەسایەتی نێوکومەەلگا.
هەژاری و ئەخلاق
لە هەر کۆمەڵگایەکدا کە هەژاری هەبێت، ئەخلاق هیچ مانایەکی نییە.
چونکە گەدەی برسی نە ئەخلاق دەزانێت و نە ئەدەب، مرۆڤی برسی ناتوانێت هیچ پێوەرێکی ئەخلاقی و ئەدەب بەدی بهێنێت چونکە هەمیشە بەدوای پڕکردنەوەی سکی خۆیدا دەگەڕێت، پێویستی بە نان هەیە.
یەکیکی دیکە لە بی ئەخلاقیەکانی ئیسلام دژ بە ژنان خورافات حەدیسی درۆ دژ بە ژنان
مەلابکریگیراوەکان دۆژمنی ژنانی کورد
ئەم مەلا بکریگیراوانە جاشی داگیرکەرانن خەریکی سەرینەوەیی میژوو وکولتۆری کوردین
ئەمیش ئەخالاقی ئیسلامی
ساموئیل کرماشتانی
ئائین و ئەخلاق دوچتی لە یەک جیاوازەن یەک ناگرەنەوە ناتوانن وەک یەک بن
هیچ زانستیک لە ئایینی ئیسلامییەوە نییە تەنها گەمژەیی
👇
ئەخلاق لە ژیان و بازرگانیدا
هەموومان هاندەدرێین هەڵبژاردنی ئەخلاقی بکەین و ئەخلاق لە هەموو بوارەکانی ژیانماندا بەکاربهێنین. بەڵام ئەخلاق مانای چییە و بۆچی ئەخلاق گرنگە بۆ بازرگانی؟
دەتوانین بیر لە ئەخلاق بکەینەوە وەک ئەو بنەمایانەی کە ڕێنمایی ڕەفتارەکانمان دەکەن بەرەو باشترین هەڵبژاردن کە بەشدارن لە چاکەی گشتی هەمووان. ئەخلاق ئەوەیە کە ڕێنماییمان دەکات بۆ ئەوەی ڕاستییەکان بڵێین، بەڵێنەکانمان جێبەجێ بکەین، یان یارمەتی کەسێکی پێویست بدات. چوارچێوەیەکی ئەخلاق هەیە کە ڕۆژانە بنەمای ژیانمانە، یارمەتیمان دەدات بڕیار بدەین کە کاریگەری ئەرێنی دروست دەکات و دوورمان دەخاتەوە لە دەرئەنجامە ناڕەواکان. ئەخلاق ڕێنماییمان دەکات بۆ ئەوەی جیهان بکەینە شوێنێکی باشتر لە ڕێگەی ئەو هەڵبژاردنانەی کە دەیکەین.
ئەخلاق لە بازرگانیدا بە هەمان شێوەی ئەخلاق لە ژیانی کەسیدا گرنگە. سەرکردەکانی بازرگانی ڕۆڵێکی ناوازە و بەرپرسیارێتییەکی گەورەیان هەیە لە داڕشتنی کولتوری ئەخلاقی کارەکانیان، و بەو هۆیەوە کاریگەرییان لەسەر کۆمەڵگە فراوانەکانیشیان هەیە.
پرسیارە سەرەکییەکان کە دەبێت بکرێت
ڕەنگە سەرکردەکانی بازرگانی دەست نەکەن بۆ پێناسەکردنی کولتوری ئەخلاقی کارەکانیان بەڵام بە ناچاری دەیکەن. لێرەدا چەند پرسیارێکی سەرەکی دەخەینەڕوو کە دەبێت لەبەرچاو بگرن بۆ هێنانی ئەخلاق بۆ ناو بیرکردنەوەی بازرگانیت:
چۆن چاکەی گشتی بۆ کارەکەم پێناسە بکەم؟ مانای چییە بۆ کڕیارەکانم، کارمەندەکانم، ئەو کۆمەڵگەیەی کە کارەکەم لێیە، وەبەرهێنەرانم و لایەنگرانم؟
چۆن بڕیاری ئەخلاقی باش بدەم؟ چۆن دۆخێک شی بکەمەوە و بڕیارێک بدەم کە بە شێوەیەکی ئەرێنی بەشداری لە چاکەی گشتیدا بکات؟
چۆن بتوانم کاریگەری لەسەر کارەکتەری کارەکەم هەبێت؟
چ جۆرە هەلومەرجێکی پێکهاتەیی یان سیاسەتێکی کۆمپانیا پێویستە دابنێم بۆ دروستکردنی کولتوورێکی ئەخلاقی؟
چۆن چاودێری کلتوری ئەخلاقی کارەکەم دەکەم؟
چۆن مامەڵە لەگەڵ ڕەفتاری نائەخلاقی لە کارەکەمدا دەکەم یان ڕاستیان دەکەمەوە؟
چۆن ڕەنگە ئەخلاق تاقی بکرێتەوە
سەرکردەکانی بازرگانی، و بە تایبەتی خاوەنکارەکان، لە ژێر فشارێکی گەورەدان و دەتوانن ڕووبەڕووی تەحەدای ئەخلاقی زۆر بەرچاو ببنەوە. لێرەدا چەند نموونەیەک دەخەینەڕوو کە چۆن بڕیاری نائەخلاقی بۆ خاوەنکارەکان سەرهەڵدەدەن:
ئەگەر زیادەڕەوی لە ژمارەی کڕیارەکان یان داواکارییەکان بکەم کە هەم، دەتوانم وەبەرهێنەری زیاتر ڕابکێشم و پارەی باشتر بەدەست بهێنم.
ئەگەر بە کڕیاران بڵێم هەموو تایبەتمەندییەکانی نەخشەڕێگای بەرهەمەکانمان ئێستا بەردەستن، دەتوانم گرێبەستی زیاتر دابخەم.
من دەتوانم بڕێک پارە پاشەکەوت بکەم ئەگەر دامەزراوەیەکی بەرهەمهێنان هەڵبژێرم کە پابەند نەبێت بە یاساکانی ژینگەوە.
ئەخلاق و بەرپرسیارێتی کۆمەڵایەتی
بەرپرسیارێتی کۆمەڵایەتی ئەو بیرۆکەیە کە تاکێک (یان ڕێکخراوێک) ئەرکی ئەوەی لەسەرە کە لە پێناو بەرژەوەندی کۆمەڵگا بە گشتی مامەڵە بکات. ئەمڕۆ بەرپرسیارێتی کۆمەڵایەتی بووەتە بەشێکی گرنگی کولتوور لە بازرگانییەکان بە هەموو قەبارەکانەوە. پێڵاوی تۆمس نموونەیەکی نایابی بزنسێکە کە بەرپرسیارێتی کۆمەڵایەتی لە پێشینەی کارەکانیدایە. کۆمپانیای تۆمس بە پابەندبوون بە دابینکردنی جووتێک پێڵاوی نوێ بۆ منداڵێکی پێویست بۆ هەر جووتێک پێڵاوێک کە دەکڕدرێت دامەزراوە. ئێستا کۆمپانیاکە فراوانتر بووە بۆ پشتگیریکردنی هۆکارەکانی دیکەی وەک ئاوی سەلامەت، تەندروستی دەروونی، و یەکسانی. تاگلاینێکی ئیلهامبەخشی پێڵاوی تۆمس "وەستان بۆ سبەینێ" تەنها بە سێ وشە خۆبەخشی خۆی بۆ بەرپرسیارێتی کۆمەڵایەتی دەگەیەنێت.
بەرپرسیارێتی کۆمەڵایەتی دەتوانرێت ڕۆژانە بە شێوازی گەورە یان بچووک پراکتیزە بکرێت. بزنسەکان دەتوانن خۆبەخشانە لەگەڵ ڕێکخراوە ناوخۆییەکان کار بکەن، پارە بەخشن بۆ دۆزی هەڵبژێردراو، سپۆنسەری گروپێکی گەڕەک یان تیمێکی وەرزشی و زۆر شتی تر. تەنانەت چاندنی گوڵ، دانانی قاتێکی تازە بۆیاخ، یان هەڵگرتنی زبڵ لەبەردەم فرۆشگاکەتدا کاریگەری ئەرێنی لەسەر کۆمەڵگەی دەوروبەری کارەکەت هەیە. کاتێک بزنسەکان دەیدانەوە، نەک تەنها بەشداری لە چاکەی گشتیدا دەکەن، بەڵکو بە شێوەیەکی مانادار لەگەڵ کۆمەڵگاکانیاندا پەیوەندی دەکەن، مۆڕاڵ لەنێو کارمەندەکاندا دروست دەکەن و ڕەچاوکردنی ئەرێنی بۆ بزنسەکە دروست دەکەن.
ئەخلاق کاتێک شتەکان بە هەڵەدا دەچن
مامەڵەکردن لەگەڵ قەیرانی بازرگانی ئاسان نییە، بەڵام دوورکەوتنەوە لێی یان دواخستنی وەڵامدانەوە دەتوانێت خراپتر بکات. پێویستە بازرگانەکان بە شێوەیەکی ئەخلاقی بیربکەنەوە کاتێک پلانێک دادەڕێژن بۆ مامەڵەکردن لەگەڵ قەیرانێکی ئەخلاقی. بە واتایەکی تر بە شێوەیەک مامەڵە بکە کە گەورەترین چاکەی گشتی بەرەوپێش ببات و هاندەری متمانە بێت نەک کەمکردنەوەی.
ڕەنگە هەندێک بارودۆخ گەرەنتی ئامۆژگاری پارێزەر و پسپۆڕی قەیرانەکان بکات. لێرەدا چەند پراکتیزەیەکی گشتی دەخەینەڕوو کە دەتوانرێت پەیڕەو بکرێن:
کراوە و شەفاف بن
ئەوانە لە پێشینە دابنێن کە کاریگەری دۆخەکەیان لەسەرە
داوای لێبووردن کردن
کێشەکە چارەسەر بکە
سەرچاوە: "بنەماکانی مامەڵەکردن لەگەڵ قەیرانەکانی ئەخلاق"، کیرک ئۆ.هانسۆن، هاوڕێی باڵای سەنتەری مارکولا بۆ ئەخلاقی کارپێکراو لە زانکۆی سانتا کلارا و بەڕێوەبەری جێبەجێکاری پێشووی سەنتەرەکە
ئەخلاق شێوازێکی ژیانە
ئەخلاق کاریگەری لەسەر ئەو بڕیارانەی کە دەیدەین و ئەو کردارانەی کە دەیکەین، لە ژیانی تایبەتی خۆمانەوە تا پیشەی پیشەییمان و لەوەش زیاتر. هەموومان بەشێکین لە کۆمەڵگەیەکی جیهانی بەیەکەوە گرێدراو. بەشدارییەکانمان لە چاکەی گشتیدا، هەرچەندە گەورە بێت یان چەند بچووک، دەتوانێت کاریگەرییەکی بەردەوامی هەبێت. هەڵبژاردنی شێوازێکی ژیانی ئەخلاقی دڵنیای دەدات کە کاریگەرییەکانمان ئەرێنی بێت. سەرکردەکانی بازرگانی دەرفەتێکی ناوازەیان هەیە بۆ دروستکردن و کاریگەری لەسەر کولتوری ئەخلاقی کارەکانیان و لەنێو لایەنە پەیوەندیدارەکانیاندا. تەنانەت هێنانی ئەخلاق بۆ ناو بیرکردنەوەی بازرگانیت یارمەتیت دەدات بە شێوەیەکی ئەخلاقیتر لە دۆخەکان نزیک ببیتەوە. وە ئەگەر دڵنیا نیت لە چۆنیەتی دروستکردنی کلتوری ئەخلاقی لە کارەکەتدا، سەرکردایەتیکردن بە نموونە ڕێگەیەکی زۆر باشە بۆ دەستپێکردن. It’s a simple as باش بە، چاکە بکە.
Ethics is a special behavioral and moral framework based on knowledge and behavioral science.
What Muslims call morality is false and immoral.
In Islam, morality is located in a physical sphere, such as female genitalia, male genitalia, and hair on women's head.
Ethics as being responsible and being responsible in one's behavior and performance.
If we look at this on the basis of behavioral psychology, this behavior of Muslims is unhealthy and a dangerous type of sexual insanity rather than a moral behavior and this is a mental illness.
Ethics refers to several types of behavior.
Ethics means that every human being knows his rights and has no right to interfere in the personal and private lives of others.
According to the science of moral psychology, mullahs are the most immoral and enemies of human morality.
Because under the name of religious superstitions, the mullahs interfere in people's private and personal lives every day, and under the name of sacred superstitions, they consider the nation to be stupid and themselves to be wise.
This behavior shows us that mullahs are the stupid part of the society because they have stupid thoughts
What is personality ethic Stephen Covey?
Personality and Character Ethic is a concept well explained by Stephen Covey. Our personalities are what others observe when we interact with them, things like our words, deeds and attire. Our character is the sum of our invisible, underlying principles, values and beliefs.
Healthy morality never allows me to interfere in the private and personal life of others. If we go out in this framework, we have acted far from ethics and anti-ethics
What is ethics easily explained?
Ethics defines the best option as the one which best achieves what is good, right and consistent with the nature of the things in question. At The Ethics Centre, we refer to these as 'values', 'principles' and 'purpose'. Values tell us what's good – they're the things we strive for, desire and seek to protect.
What is the simple definition of ethics?
Personality Ethic emphasizes skills and practices that affect your public image, attitudes, and behaviors. This approach offers quick-fix solutions — how to be more charming, have a more positive outlook, make people like you, and influence people to do what you want.
What is my ethics definition?
Personal ethics refers to a person's beliefs about what's right and wrong and guides individuals in the decisions they make both in and out of the workplace.
Of course, ethics is a behavioral act based on understanding and social consciousness, knowing one's rights and respecting the rights of others, and without any reason entering into the characteristics of others is far from ethics.
Ethics examines the rational justification for our moral judgments; it studies what is morally right or wrong, just or unjust. In a broader sense, ethics reflects on human beings and their interaction with nature and with other humans, on freedom, on responsibility and on justice
If we start a psychological analysis of this issue, mullahs are anti-social mental patients.
Because mullahs interfere in people's private lives and attack women and incite men to kill women, and this type of behavior is in the framework of anti-social crime.
When we want to talk about morality, moral philosophy is very deep and requires a very long article with a complete and convincing explanation.
When a person becomes familiar with his rights, he automatically creates a moral framework for himself, because a person is familiar with his rights and is not willing to interfere in the private life of others, because the behavior of each person is an important part of his private and personal life, no one has this right in interfere with his life.
Any human being who does not know his/her personal rights and style cannot have healthy morals.
Human consciousness and one's human rights and knowing the style of these behaviors can be an evolved human being, other than this, human beings are anthropomorphic animals, mullahs are actually human animals.
Every person who reaches the age of 18 is considered a complete person if he does not have mental and psychological problems.
This is one of the most inhuman and immoral acts of the mullahs.
If a young person in a family asks a question about the existence of God or the truth or falsehood of religion, the criminal mullahs call the person's family as if he or she has a demon, and torture him or her under the name of their son or daughter They destroy the person mentally and spiritually under the name of religion.
And no one has the right to tell a grown man or woman how to dress, how to comb their hair, or how to laugh or be happy.
Anyone who engages in such behavior is a mentally ill person and should immediately consult a psychiatrist.
Mullahs in the Middle East and especially in Kurdistan are mental and religious mental patients of the type of sadism and abuse of the society.
And sadistic mentally ill mullahs should undergo psychiatric treatment.
And mental mullahs should refer to psychologists and psychological experts.
Ethics is a specific framework of behavior and ethics based on science and behavioral science.
What Muslims call morality is false and immoral.
In Islam, morality is located in a physical realm, such as the female genitalia, the male genitalia, and the hair on a woman’s head. Such behavior is a kind of mental illness such as sadism.
If we look at this on the basis of behavioral psychology, this behavior of Muslims is unhealthy and a dangerous form of sexual madness and sexual sadism, not moral behavior, and this is a mental illness that the mullahs have contracted through religion.
Ethics refers to several types of behavior.
Ethics means that every human being knows their rights, has their own limits, and has no right to interfere in the personal and private lives of others.
If we start a psychoanalysis of this, mullahs are anti-social psychopaths.
Because mullahs interfere in people’s private lives, attack women and encourage men to kill women and girls, and such behavior comes within the scope of anti-social crimes.
When we want to talk about ethics, moral philosophy is very deep and needs a very long article with a complete and convincing explanation.
When a person becomes familiar with his rights, he automatically creates a moral framework for himself, because he is familiar with his rights and is not willing to interfere in the private lives of others in his life.
Anyone who reaches the age of 18 is considered a full-grown person if they do not have mental or emotional problems.
And no one has the right to interfere in people's private lives and tell an adult man or woman how to dress, how to comb their hair, or how to laugh or be happy.
Anyone who engages in such behavior is a mentally ill person and should consult a psychiatrist and see a psychologist immediately.
Mullahs in the Middle East, especially in Kurdistan, are mentally and religiously ill with sadism and abuse of society. Mullahs are known today as the germs of society and they are indeed germs.
And sadistic mentally ill mullahs need to undergo psychotherapy.
Psychological mullahs should refer psychologists and psychologists to get rid of this pain.
In any society where there is poverty, morality has no meaning.
Because a hungry stomach knows neither ethics nor politeness, a hungry person cannot follow any ethical and polite standards because he is always looking to fill his stomach, he needs bread.
by samuel kermashani
👇👇👇
We are all encouraged to make ethical choices and apply ethics in all areas of our lives. But what does ethics mean, and why do ethics matter for business?
We can think of ethics as the principles that guide our behavior toward making the best choices that contribute to the common good of all. Ethics is what guides us to tell the truth, keep our promises, or help someone in need. There is a framework of ethics underlying our lives on a daily basis, helping us make decisions that create positive impacts and steering us away from unjust outcomes. Ethics guides us to make the world a better place through the choices we make.
Ethics in business is just as important as ethics in personal life. Business leaders have a unique role and a great responsibility in shaping the ethical culture of their businesses, and thereby influence their broader communities as well.
Key Questions to Ask
Business leaders may not set out to define the ethical culture of their businesses but they inevitably do. Here are a few key questions to consider to bring ethics into your business mindset:
How do I define the common good for my business? What does it mean for my customers, my employees, the community where my business is located, my investors, and my supporters?
How do I make good ethical decisions? How do I analyze a situation and make a decision that positively contributes to the common good?
How can I influence the character of my business?
What kinds of structural conditions or company policies do I need to put in place to create an ethical culture?
How will I monitor the ethical culture of my business?
How will I address or correct unethical behavior in my business?
How Ethics May be Tested
Business leaders, and entrepreneurs especially, are under tremendous pressure and can face very significant ethical challenges. Here are a few examples of how unethical decisions arise for entrepreneurs:
If I exaggerate the number of customers or orders I have, I could attract more investors and get better funding.
If I tell customers all the features on our product roadmap are available now, I could close more deals.
I can save some money if I choose a production facility that does not abide by environmental laws.
Ethics and Social Responsibility
Social responsibility is the idea that an individual (or organization) has an obligation to act for the benefit of society at large. Today, social responsibility has become an important part of culture at businesses of all sizes. TOMS Shoes is an excellent example of a business that prioritizes social responsibility. TOMS was founded with the commitment to provide a new pair of shoes for a child in need for every pair of shoes purchased. The company has now expanded to support other causes such as safe water, mental health, and equality. TOMS Shoes’ inspirational tagline “Stand for Tomorrow” communicates its dedication to social responsibility in just three words.
Social responsibility can be practiced in big or small ways every day. Businesses can volunteer with local organizations, donate funds to a chosen cause, sponsor a neighborhood group or sports team, and much more. Even planting flowers, applying a fresh coat of paint, or picking up trash in front of your store has a positive impact on the community surrounding your business. When businesses give back, they not only contribute to the common good, they engage with their communities in meaningful ways, build morale among employees, and create positive regard for the business.
Ethics When Things Go Wrong
It is not easy to handle a business crisis, but avoiding it or postponing a response could make it worse. Businesses should think ethically when coming up with a plan to handle an ethical crisis. In other words, act in a way that promotes the greatest common good and encourages trust rather than diminishing it.
Some situations may warrant the advice of a lawyer and a crisis expert. Here are some general practices that could be followed:
Be open and transparent
Prioritize those impacted by the situation
Apologize
Fix the problem
Source: "Principles for Handling Ethics Crises," Kirk O. Hanson, senior fellow of the Markkula Center for Applied Ethics at Santa Clara University and former executive director of the Center
Ethics is a Lifestyle
Ethics has influence over the decisions we make and the actions we take, from our personal lives to our professional careers, and beyond. We are all part of an interconnected global community. Our contributions to the common good, no matter how big or how small, can have a lasting impact. Choosing an ethical lifestyle will ensure our impact is positive. Business leaders have a unique opportunity to create and influence the ethical culture of their businesses and among their stakeholders. Even bringing ethics into your business mindset will help you approach situations in a more ethical way. And if you are unsure how to create an ethical culture in your business, leading by example is a great way to start. It’s a simple as be good, do good.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر